Reprezentanţii taximetriştilor au susţinut ieri, într-o conferinţă de presă, că hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 25 noiembrie 2008, prin care s-a hotărât suplimentarea cu 779 a numărului de licenţe de taxi, este ilegală. Aceştia spun că nu a fost semnată de secretarul Primăriei Bucureşti, Tudor Toma, pe motiv că numărul de licenţe de taximetrie din Bucureşti depăşeşte norma prevăzută de lege, care prevede un număr de patru taxiuri pe cap de locuitor într-o singură localitate.
Tot ieri, reprezentanţii Federaţiei Naţionale a Camerelor Operatorilor de Taxi şi Taximetriştilor Independenţi din România au reclamat activitatea ilegală a unor taximetrişti din judeţul Ilfov, care-şi desfăşoară activitatea în Bucureşti.
Ilie Anghel, preşedintele Federaţiei, a spus că au fost eliberate autorizaţii pentru taximetriştii din Ilfov de ordinul miilor. Deşi aceştia practică tarife de 1,4 lei/km, au fost montate "maimuţe" la aparatele de taxare, pentru a-i fura pe clienţi. Drept dovadă stau plângerile înregistrate în ultima perioadă, completează domnia sa. În ciuda sesizărilor depuse la Primăria Capitalei, aceste probleme au rămas nerezolvate, a continuat Anghel, care a atras atenţia că în Bucureşti ar trebui să funcţioneze 7.800 de taxiuri, dar numărul lor ajunge la 9.500 în prezent.
• FNPTRR solicită elaborarea unei strategii de dezvoltare a transporturilor
Secretarul general al Federaţiei Naţionale Patronale a Transportatorilor Rutieri din România(FNPTRR), Virgil Câşmoiu, solicită Ministerului Transporturilor elaborarea unei strategii de dezvoltare a transporturilor rutiere pe termen mediu şi lung. În acest sens, susţine domnia sa, este nevoie de o infrastructură care să permită deplasarea transportatorilor în condiţii de siguranţă.
Ion Gomuşi, reprezentantului Federaţiei Naţionale Patronale a Transportatorilor din România a declarat: "Trebuie să construim infrastructură. Altfel, în anul 2010 vor fi blocaje. De exemplu, ruta Bucureşti-Braşov, care acoperă 175 de km, se poate parcurge în nouă ore.
Virgil Câşmoiu a mai adăugat că drumurile nu sunt prevăzute cu spaţii de odihnă pentru transportatori, care sunt obligaţi de lege să oprească pentru pauză la anumite intervale. În acest fel, este pusă în pericol siguranţa rutieră, completează Câşmoiu.
Reprezentanţii FNPTRR sunt nemulţumiţi, totodată, de lipsa de intervenţie a Ministerului Transporturilor pe lângă autorităţile locale pentru adoptarea unei decizii privind interzicerea circulaţiei vehiculelor cu tracţiune animală: "Vehiculele cu tracţiune animală îşi fac apariţia odată cu lăsarea întunericului. Este o crimă! Cu toţii aţi prezentat catastrofe rutiere, şi nu se face nimic în privinţa asta!"
• Companiile de transport public pe ruta Ilfov-Bucureşti, în pericol de faliment
Companiile care asigură transportul pe ruta Bucureşti-Ilfov sunt în situaţia de a da faliment, mai spun reprezentanţii transportatorilor, din cauza hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti de a dispune autobuze ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti pe aceast traseu.
Aceştia au declarat: "Cei care circulă cu RATB nu cumpără bilete. Nu există controale pe această rută. Doar RATB-ul este subvenţionat, în timp ce noi suntem în pragul falimentului. Noi am investit masiv, am achitat prin leasing maşinile, atunci când Regia nu avea autobuze în Ilfov."
Taximetriştii au anunţat că vor depune în instanţă o acţiune prin care vor cere anularea deciziei privind transportul RATB pe ruta Ilfov-Bucureşti. Aceştia vor organiza joi un miting de protest în Piaţa Constituţiei, la care vor participa 300 de autovehicule, pentru anularea acestei hotărâri.