Taxiurile aeriene electrice ar putea atrage în 2020 sute de milioane de dolari de la investitori care îşi vor reorienta o parte din fondurile alocate startup-urilor implicate în transporturile terestre. Afacerile cu taxiuri aeriene electrice "au potenţialul să perturbe semnificativ peisajul mobilităţii urbane", dar întâmpină încă obstacole semnificative în privinţa comercializării şi profitabilităţii, potrivit studiului intitulat 2020 Emerging Technology Outlook, publicat pe site-ul de cercetări în domeniul investiţiilor PitchBook. Firma de cercetare anticipează că startup-urile în domeniul taxiurilor aeriene, cum ar fi Joby Aviation, din Silicon Valley, şi firma germană Lilium Aviation, ar putea atrage un nivel record de investiţii în 2020, în pofida unei pauze de finanţare în 2019.
PitchBook evaluează Joby la 450 de milioane de dolari şi Lilium la 576 de milioane de dolari. Până în prezent, Joby a atras peste 128 de milioane de dolari din partea investitorilor, inclusiv de la diviziile de investiţii ale Intel, JetBlue Airways şi Toyota Motor. Lilium a atras peste 100 de milioane de dolari, un investitor major fiind compania chineză Tencent Holdings, informează news.ro. Producătorul auto german Daimler şi grupul chinez Geely Automobile investesc într-un startup de taxiuri aeriene, Volocopter, din Stuttgart, care a atras 100 de milioane de dolari şi este evaluat la 250 de milioane de dolari. Taxiurile aeriene electrice au mai multe forme şi mărimi şi ar putea arăta destul de diferit faţă de avioanele convenţionale cu aripi fixe. Motoarele electrice înlocuiesc motoarele de avioane, iar vehiculele care decolează şi aterizează vertical, proiectate astfel pentru a se evita necesitatea unor piste lungi, au aripi rotative şi, în unele cazuri, rotoare pe post de propulsoare. Numai câteva companii, cum ar fi Terrafugia, deţinută de Geely, fabrică vehicule care arată ca maşini cu aripi. Taxiurile aeriene electrice vor zbura probabil la altitudine scăzută, în special din oraş în oraş, eliberând astfel traficul rutier aglomerat. În schimb, ar putea aglomera traficul aerian, pe măsură ce vor deveni mai populare. Studiul PitchBook apreciază că această industrie în formare, care va reprezenta pe termen lung un pericol pentru furnizorii de servicii de transporturi terestre, întâmpină încă piedici de natură legislativă şi tehnologică, care vor necesita timp şi fonduri pentru a fi rezolvate. Potrivit PitchBook, Lilium va încerca să atragă 500 de milioane de dolari de la investitori, mai mult decât investiţiile totale în întregul sector care au avut loc din 2009.