Tendinţele viitorului, la CES 2016 Las Vegas

I.P.
Ziarul BURSA #Companii / 8 ianuarie 2016

Tendinţele viitorului, la CES 2016 Las Vegas

Mai mult de 3600 de expozanţi participă la târgul de inovaţii în tehnologie Consumer Electronics Show (CES), care are loc între 6 şi 9 ianuarie 2016, în Las Vegas.

Cheltuielile mondiale cu echipamentele electronice de larg consum ar urma să scadă cu 2% în acest an, afectate de încetinirea economică din China şi aprecierea dolarului american, potrivit estimărilor publicate de Consumer Technology Association,organizatorul expoziţiei, înainte de deschidere, informează AFP.

Conform estimărilor, consumatorii din întreaga lume ar urma să cheltuiască în acest an aproximativ 950 de miliarde de dolari pentru smartphone-uri, tablete, televizoare, calculatoare, aparate foto şi jocuri video, faţă de 969 miliarde de dolari, anul trecut.

La nivel global, smartphone-urile rămân motorul pieţei urmând să fie responsabile pentru 40% din cheltuielile din acest an, în pofida faptului că ritmul de creştere a vânzărilor a încetinit.

Dacă la smartphone-uri se adaugă tabletele şi laptopurile, aceste trei tipuri de dispozitive ar urma să reprezinte 58% din cheltuielile mondiale din acest an sau 551 miliarde de dolari.

Tabletele riscă, însă, să fie înlocuite de smartphone-urile cu ecrane mari sau laptopurile de genul Lenovo Yoga, al căror ecran poate fi detaşat şi utilizat ca o tabletă.

Nikon fotografiază viitorul cu două DSLR-uri şi un actioncam VR

Compania Nikon este prezentă la Consumers Electronics Show (CES) 2016, organizat la Las Vegas, în Nevada, cu trei noutăţi importante, două aparate DSLR - Nikon D5 şi Nikon D500 - şi un actioncam compact, KeyMission 360, capabil să filmeze la 360 de grade.

În deschiderea conferinţei de presă de prezentare, organizată de Nikon, pe scenă a urcat directorul general al Imaging Division, Nobuyoshi Gokyu. El şi-a început prezentarea cu o precizare importantă, menită să atragă atenţia presei, dar mai ales a fotografilor profesionişti şi amatori: "Sunt cele mai importante anunţuri pe care Nikon le-a făcut în ultimii ani".

"Inovaţia schimbă regulile jocului şi defineşte standardele în industrie. Nikon se află în avangarda inovaţiei. Nikon F a fost primul aparat SLR de 35 mm, care a ajuns în spaţiu, devenind un punct de referinţă pentru întreaga serie de aparate SLR. De asemenea, Nikon D1 a fost camera care a făcut posibilă tranziţia spre aparatele digitale", a amintit el.

În cadrul conferinţei de presă a fost apoi prezentat noul Nikon D5, considerat cel mai bun şi mai ambiţios aparat din gama DSLR de la Nikon.

Principala calitate a unui DSLR este faptul că nu mai există un decalaj între momentul în care este apăsat butonul declanşator şi imaginea din vizor. Nikon D5 este realizat pentru viteză şi acurateţe, folosind cel mai avansat sistem AF de la Nikon, cu nu mai puţin de 153 de puncte AF, 99 de senzori şi o arie AF foarte generoasă. Astfel, chiar şi la 12 FPS se remarcă un timp de blackout minim.

Nikon a reconstruit senzorul Nikon FX pentru a îmbunătăţi simţitor reproducerea culorilor şi sensibilitatea. Calitatea imaginii se extinde până la cele mai ridicate setări ISO. D5 are o arie ISO nativă între 100 şi 102.400,ce poate fi şi extinsă de la LO1 (ISO 50) până la HI5 (echivalentul ISO 3.280.000!)

Acest DSLR beneficiază şi de motorul de procesare a imaginii EXPEED5, primul din generaţia sa. De asemenea, Nikon D5 este capabil să filmeze la calitatea 4K.

După D5 a venit rândul multaşteptatului succesor al camerei D300, Nikon D500, care dispune de un procesor EXPEED5 şi care reaminteşte că, în prezent, aparatele foto nu mai trebuie doar să facă poze, ci să fie parte a unui mult mai extins ecosistem al imaginilor, format din dispozitive smart interconectate. Nikon D500 comunică fără probleme cu alte dispozitive smart prin tehnologia Snap Bridge şi foloseşte Bluetooth Low Energy pentru a fi mereu conectat. Sistemul SnapBridge are ambiţia de a transforma camera foto într-un dispozitiv de comunicare, conform Nikon, şi va deveni o dotare standard pentru toate aparatele Nikon, remodelând modul în care utilizatorii vor comunica între ei.

Cea de-a treia atracţie a conferinţei de prezentare Nikon a fost KeyMission 360 action VR camera, dispozitiv ce poate filma sub apă până la 30 de metri şi este rezistent la şocuri, putând fi lăsat să cadă în gol de la înălţimea de 2 metri. Acest gadget compact, de formă cubică, atrage atenţia prin capacitatea sa de a filma la 360 de grade şi este dotat cu lentile pe fiecare dintre părţi.

Pătrunderea în segmentul "action" reprezintă un pas important pentru Nikon, conform lui Nobuyoshi Gokyu, citat de Agerpres, care a adăugat că firma îşi propune să redefinească această zonă şi odată cu ea chiar spiritul de aventură. Modelul KeyMission 360 oferă posibilitatea de a aduce realitatea virtuală la îndemâna oricărui entuziast.

Acest model a fost prezentat de Corey Rich, ambasador Nikon, fotograf, regizor şi producător. Rich l-a testat în mai multe locaţii din Mexic, Utah şi California, în sporturi extreme precum alpinismul, raftingul sau cu caiacul.

KeyMission 360 este în primul rând o cameră uşor de folosit pentru cei care doresc să creeze realitate virtuală. Această cameră "vede" în toate direcţiile şi face uitată prea uzata sintagmă "în spatele camerei", pentru că pur şi simplu nu mai există în spatele camerei.

"De obicei, când pornesc într-o aventură, eu sunt cel care alege spre ce să îndrept obiectivul camerei. Însă acum cei care urmăresc înregistrările mele pot alege ce vor să vadă. Ne aflăm într-o paradigmă complet nouă. Şi pentru că KeyMission 360 este compact şi accesibil, am să-l iau cu mine oriunde mă duc", a mărturisit Corey Rich.

În încheiere trebuie semnalată orientarea Nikon spre conectivitate, dar şi progresele înregistrate în ceea ce priveşte viteza, AF, ISO, dynamic range, noise levels etc.

Netflix s-a extins în 130 de ţări, inclusiv România

Netflix şi-a lansat serviciul la nivel global, aducând, simultan, reţeaua de TV prin Internet în peste 130 de ţări, printre care şi România, conform unui comunicat publicat pe site-ul companiei.

Anunţul a fost făcut chiar în momentul în care serviciul a devenit disponibil, în timpul discursului lui Reed Hastings, CEO-ul Netflix, la Salonul de electronice CES, de la Las Vegas.

Acesta a precizat: "Astăzi (n.r. ieri) sunteţi martorii naşterii unei noi reţele globale de televiziune prin Internet. Odată cu această lansare, consumatorii din toată lumea, de la Singapore la Sankt Petersburg, de la San Francisco la Sao Paolo, vor putea vedea aceleaşi filme şi programe de televiziune în acelaşi timp, fără să aştepte. Cu ajutorul Internetului le dăm consumatorilor puterea de a putea vedea ce doresc când şi unde vor, pe dispozitivul pe care îl aleg".

Serviciul are trei planuri tarifare: Basic-7,99 euro/lună pentru un singur ecran, Standard - 9,99 euro/lună, pentru două ecrane şi varianta HD inclusă, şi Premium-11,99 euro/lună, cu toate opţiunile şi patru ecrane pe care pot fi urmărite emisiunile.

Astfel, abonaţii din toată lumea vor putea urmări serialele originale ale Netflix, precum Marvel's Daredevil şi Marvel's Jessica Jones, Narcos, Sense8, Grace şi Frankie, şi Marco Polo, precum şi o grilă de programe TV şi filme cu licenţă. Pe parcursul lui 2016, compania intenţionează să lanseze 31 de seriale originale noi şi alte sezoane pentru cele existente, peste 20 de lungmetraje şi documentare, o mare varietate de "stand up-uri" şi 30 de seriale pentru copii, disponibile în acelaşi timp pentru clienţii din ţările unde Netflix este disponibil.

Deşi engleza este limba predominantă în majoritatea ţărilor recent integrate în reţea, Netflix a adăugat şi araba, coreeana şi chineza, simplă şi tradiţională, celor 17 limbi pe care deja le utiliza.

Netflix nu va fi încă disponibil în China, dar se caută în continuare soluţii pentru introducerea acestui serviciu. De asemenea, nu va fi disponibil în Crimeea, Coreea de Nord sau Siria, din cauza restricţiilor impuse de Guvernul Statelor Unite companiilor nord americane.

De la lansarea Netflix în 2007, serviciul de streaming s-a tot extins, prima dată a ajuns în Canada, apoi în America Latină, Europa, Australia Noua Zeelandă şi Japonia, până a inclus 60 de ţări.

Netflix este disponibil pe aproape orice dispozitiv cu conexiune la Internet, precum PC, laptopuri, tablete, smartphoneuri, smart TV şi console de jocuri video şi preia automat cea mai bună calitate a transmisiei posibilă pentru lărgimea de bandă disponibilă. Multe programe, inclusiv serialele şi filmele originale Netflix, sunt disponibile la înaltă rezoluţie, cu sunet Dolby Digital Plus 5.1, şi unele inclusiv în Ultra HD 4K.

Netflix este principala reţea de televiziune prin Internet pentru filme şi seriale. Prestează servicii în peste 190 de ţări şi la peste 70 milioane de utilizatori, care pot vedea ce doresc, când doresc şi pe aproape orice dispozitiv conectat la Internet, pot relua, pune pauză şi pot urmări conţinutul dorit fără reclame sau compromisuri.

LEGO introduce pachetul educaţional pentru şcoli WeDo 2.0, pentru proiecte de ştiinţă şi inginerie

Compania producătoare de jucării LEGO prezintă la salonul de tehnologie CES 2016, din Las Vegas, un pachet educaţional tehnic menit să ajute copiii din clasele primare să înveţe chestiuni de bază legate de ştiinţă şi în acelaşi timp să le ofere acestora posibilitatea să construiască şi să programeze roboţi LEGO, potrivit theverge.com şi techcrunch.com, citate de Agerpres.

Conceput să ofere posibilitatea învăţării ingineriei şi ştiinţei, kitul LEGO WeDo 2.0 conţine 280 de piese LEGO, senzori de înclinare şi mişcare şi un motor. Kitul este conectat la o aplicaţie, disponibilă atât pe dispozitivele Apple, cât şi pe cele care rulează Windows sau Android, fiind disponibile mai multe lecţii, ce prezintă diferite concepte din ştiinţă în maniera manualelor de construcţie a seturilor clasice de LEGO.

Utilizatorii pot folosi aplicaţia ca o modalitate de codare a programelor prin tehnica "drag-and-drop" permiţând astfel celor entuziasmaţi să programeze şi să controleze robotul LEGO. Robotul LEGO este alimentat prin tehnologia Bluetooth, iar senzorii de mişcare îl ajută să se deplaseze.

Cei de la LEGO pun la dispoziţia şcolilor o curiculă completă de 40 de ore, în care sunt incluse proiecte de inginerie de bază în care copiii pot învăţa, spre exemplu, cum să construiască un camion mic pentru un proiect despre reciclare sau cum să folosească cărămizile LEGO pentru a învăţa despre plante şi polenizare.

Prima dronă din lume care poate transporta oameni

O companie chineză a prezentat, la ediţia din acest an a CES prima dronă din lume care poate transporta oameni.

Drona, denumită Ehang 184, este fabricată de compania Guangzhou- based Ehang Inc, relatează The Guardian, citat de Mediafax.

Drona care poate zbura cu un om la bord seamănă cu un elicopter în miniatură, dar are patru braţe cu elice, iar configuraţia aparatului este una similară altor drone.

Potrivit companiei producătoare, Ehang 184 este electrică şi poate fi alimentată complet în două ore, poate transporta până la 100 kg şi are o autonomie de zbor de 23 de minute pentru zbor la mică altitudine.

Cabina este concepută pentru a găzdui o persoană şi eventual un bagaj de mici dimensiuni, fiind dotată cu aer condiţionat şi lumină de lectură.

În plus, elicele care se pot plia îi permit dronei să poată fi "parcată" în siguranţă pe un singur loc, la fel ca un automobil.

După stabilirea planului de zbor, pasagerii trebuie să dea doar două comenzi: "decolare" şi "teren", lucru pe care îl pot face foarte uşor pe tabletă, cu un singur click, au explicat reprezentanţii companiei.

Drona este programată să zboare la o altitudine cuprinsă între 300 de metri şi 500 de metri, dar se poate ridica la maximul de 3,5 km înălţime. Viteza pe care o poate atinge este de 100 km/h.

Shang Hsiao, cofondator Ehang şi directorul financiar al firmei, a declarat că aparatul ar putea fi pus în vânzare cu 200-300 de mii de dolari, chiar din acest an, însă a recunoscut că din punct de vedere juridic zborul dronei cu pasageri umani se află într-o "zonă gri".

În cazul unui zbor cu drona, pasagerul nu ar avea controlul asupra aparatului, traseul de zbor fiind urmărit de un centru de control la distanţă. În cazul unei probleme urgente, vehiculul ar urma să fie ghidat astfel încât să se asigure o aterizare în siguranţă.

Potrivit lui Derrick Xiong, şef al departamentului marketing al companiei Ehang, drona care poate transporta pasageri a zburat de peste 100 de ori, la altitudini joase, într-o zonă împădurită din provincia Guangzhou. Au fost făcute inclusiv teste cu o persoană la bord.

O caracteristică care face drona mai sigură ca un elicopter ar fi, potrivit reprezentanţilor companiei, cele patru braţe cu elice. Derrick Xiong a explicat că şi în cazul în care trei dintre cele patru braţe ar fi avariate, elicele de pe singurul braţ rămas funţional ar putea asigura o aterizare de urgenţă.

Deşi autorităţile din Statele Unite au început să elaboreze norme pentru utilizarea dronelor, acest domeniu este departe de a fi reglementat juridic, iar o dronă care să transporte pasageri va face, cu siguranţă, obiectului unor reglementări foarte stricte.

Reţeaua de socializare a viitorului - utilizatorii se pot vedea într-o realitate virtuală

Reţelele de socializare ar putea deveni mult mai interactive, odată cu lansarea unei aplicaţii ce permite "întâlnirea" într-o realitate virtuală a prietenilor din mediul online, informează Daily Mail.

Prima reţea socială bazată pe o realitate virtuală, denumită vTime, a fost lansată în cadrul CES. În ciuda faptului că se află în faza de dezvoltare, vTime este deja folosită de câteva mii de utilizatori din toată lumea, ce folosesc avatare 3D pentru a socializa cu prietenii online.

Aplicaţia a fost concepută de către o companie din Liverpool numită Starship, iar reprezentanţii săi sunt de părere că în viitor un număr tot mai mare de oameni vor lua parte la reţeaua virtuală.

"Reţeaua este deja folosită de oameni pentru întâlniri de afaceri şi, oarecum ciudat, de către cei care au relaţii la distanţă", a declarat pentru Daily Mail Vicky Roberts, director de comunicare în cadrul Starship, potrivit Mediafax.

Cei care se conectează la reţeaua virtuală au la îndemână o mulţime de variante prin care îşi pot crea propriul avatar, pot face liste cu prietenii cu care vor să intre în contact şi cu care pot stabili întâlniri în diverse locaţii.

"Începătorii" au ocazia de a-şi mări cercul de prieteni virtuali cu ajutorul unui motor de căutare special, conceput pe baza intereselor fiecăruia sau în funcţie de trenduri.

"Am pornit aplicaţia înainte de Crăciun şi va fi disponibilă pe Google Cardboard peste aproximativ trei săptămâni", a confirmat Roberts, menţionând faptul că în viitor compania intenţionează să implementeze controlul mişcărilor şi să ofere utilizatorilor opţiunea de a furniza un feedback în timp real.

Plasture inteligent anticancer

L'Oreal a prezentat la CES un plasture inteligent care este capabil să monitorizeze expunerea pielii la acţiunea dăunătoare a razelor ultraviolete şi să prevină astfel cancerul, informează bbc.com, potrivit Mediafax.

Acest produs va fi lansat în 16 ţări, inclusiv în Marea Britanie, în vara acestui an şi va fi distribuit gratuit. Plasturele include în structura sa ultrafină o vopsea albastră fotosensibilă, care îşi schimbă culoarea atunci când produsul este expus la razele ultraviolete.

Persoana care îl poartă trebuie să facă însă o fotografie cu acest plasture şi să o descarce apoi pe internet într-o aplicaţie specifică, pentru a vedea rezultatele.

Plasturele a fost dezvoltat de departamentul de tehnologie din cadrul companiei L'Oreal, reprezentat de o echipă de 25 de cercetători care lucrează în mai multe oraşe ale lumii, inclusiv la New York, Paris şi Singapore.

Produsul în cauză, denumit "My UV Patch", este mai subţire decât un plasture obişnuit şi poate să reziste aplicat pe piele pentru o perioadă de până la cinci zile. "My UV Patch" este un produs de unică folosinţă şi poate fi aplicat pe orice zonă a corpului.

Pe piaţă există deja alte câteva dispozitive care măsoară expunerea la razele ultraviolete, însă L'Oreal afirmă că "My UV Patch" este primul exemplu de dispozitiv portabil care este flexibil.

Pe de altă parte, producătorii săi avertizează că plasturele nu a fost creat cu scopul de a-i reaminti purtătorului faptul că trebuie să îşi aplice pe piele cremă antisolară, ci doar pentru a monitoriza nivelul de expunere la radiaţia ultravioletă, funcţionând ca un semnal de avertizare.

HTC a prezentat o nouă versiune a ochelarilor Vive, care vor fi lansaţi în aprilie

HTC a anunţat în martie anul trecut că va construi un dispozitiv de realitate virtuală gândit pentru gaming. Iniţial, compania a promis că îl va lansa în 2015, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Acum, la CES, HTC a prezentat o nouă versiune - Vive Pre - şi a promis că lansarea comercială va fi în aprilie, până atunci 7.000 de unităţi urmând să ajungă la dezvoltatori.

Vive este rodul unui parteneriat între HTC şi producătorul de jocuri Vâlve. Este vorba de un dispozitiv sofisticat, cu grafică deosebită, la un preţ mare.

Noua versiune de Vive are camera frontală, cu display cu rezoluţie mai bună şi căşti mai confortabil de purtat pe cap.

Vive are senzori care urmăresc mişcarea prin cameră, în timp ce la dispozitivele simple este urmărită doar mişcarea capului.

Datorită senzorului, user-ul este avertizat, potrivit Hotnews, când se apropie de pereţi sau de alte obiecte din cameră, ceea ce îi dă mai multă libertate de mişcare în siguranţă.

Kia vrea să lanseze maşini complet autonome în 2030

Marca sud-coreeană Kia vrea să lanseze în 2020 maşini parţial autonome şi zece ani mai târziu maşini care se pot conduce în totalitate singure, au spus oficialii companiei, la târgul CES, potrivit Hotnews. Firma va investi două miliarde dolari pentru proiect până în 2018 şi a obţinut autorizaţia de a testa în SUA o versiune autonomă a modelului Soul EV.

Volkswagen BUDD-e, platforma pe care vor fi construite viitoarele maşini electrice

Volkswagen a adus la CES conceptul Volkswagen BUDD-e - un model compact cu design de mini autobuz, ce prefigurează elemente interesante: o nouă platformă pentru maşinile electrice Volkswagen care vor fi lansate din 2019 şi o tehnologie de recunoaştere a gesturilor şoferului pentru a controla diverse funcţii (tehnologie care se va regăsi şi pe următorul Volkswagen Golf).

Faraday Future vine cu un concept de maşină electrică de 1.000 CP

Faraday Future, o companie înfiinţată acum 18 luni şi susţinută financiar de un magnat chinez, a prezentat la CES un concept de maşină electrică de 1.000 Cai Putere şi promite că în doi ani va începe producţia la o fabrică din Las Vegas, potrivit Hotnews.

Compania a fost creată în primăvară lui 2014 şi acum are 750 de angajaţi, unii preluaţi inclusiv de la BMW şi Tesla Motors. Despre companie s-a vorbit în ultimele luni, stârnind interesul presei faptul că se ştiau puţine despre misteriosul startup care promite să revoluţioneze modul în care folosim maşinile.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb