Cifra de afaceri a companiei Teraplast din primele noua luni ale anului în curs a crescut cu 14,07% comparativ cu aceeasi perioada din 2009, in ciuda conditiilor dificile de pe pietele de instalatii si constructii, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori Bucuresti.
Profitul companiei a fost sustinut de masurile eficiente de management al costurilor in conditiile in care acest indicator a fost afectat de faptul ca pretul a fost factorul determinant in decizia de cumparare a produselor, iar Teraplast a avut in derulare si in primele noua luni ale anului investitii in conformitate cu programul de dezvoltare, dar si investitii in programul de relocare derulate in primele 6 luni ale anului.
Investitiile s-au cifrat la 11,6 milioane lei si au fost orientate inspre dezvoltarea Parcului Industrial Teraplast, din Saratel (jud. Bistrita-Nasaud) si extinderea portofoliului de sisteme. Programul de relocare a unitatilor de productie din Bistrita, la Saratel s-a realizat in proportie de 100% pentru intreg Grupul Teraplast in primele noua luni ale anului 2010.
Pentru ultimele trei luni ale anului în curs compania se asteapta ca pretul materiilor prime (PVC, PE si PP) sa inregistreze pentru inceput o stabilizare, care in mod inevitabil va fi urmata de o scadere a pretului spre finele anului. Teraplast mizeaza in continuare in special pe sectorul de infrastructura, pe partenerii si distribuitorii sai, in timp ce pe segmentul proiectelor rezidentiale si nonrezidentiale se anticipeaza un ritm similar primelor 9 luni ale anului 2010.