Mărci electrice precum Tesla şi BMW vor fi incluse în investigaţia UE cu privire subvenţiile chineze, lansată de Uniunea Europeană la începutul acestei luni, transmite CNBC.
"Există multe speculaţii, dar în acest stadiu sfera acestei investigaţii nu este încă decisă. Aşa că facem consultări pre-iniţiere cu autorităţile chineze, iar domeniul de aplicare este încă de stabilit, ceea ce a fost anunţat până acum din partea comisiei este că, strict vorbind, nu acoperă doar vehiculele electrice de marcă chinezească", a declarat joi Valdis Dombrovskis, vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene.
UE a început o anchetă cu privire la subvenţiile pe care China le-a acordat producătorilor de vehicule electrice, după ce a strâns dovezi ale unor distorsiuni semnificative pe piaţa europeană, unde vehiculele produse local se confruntă cu o concurenţă puternică din partea ofertelor mai ieftine de automobile fabricate în China.
Autorităţile din Beijing au criticat ceea ce ei descriu drept opinii "protecţioniste" de la Bruxelles.
"Într-adevăr, (ancheta) ar putea acoperi şi alte vehicule electrice, dar domeniul de aplicare exact, care producători vor fi acoperiţi de acest lucru, nu este decis în acest stadiu", a spus Dombrovskis joi.
Ancheta UE s-ar putea întinde pe o perioadă de până la 13 luni.
Dombrovskis a călătorit vinerea trecută în China, unde a purtat discuţii cu autorităţile chineze atât la Shanghai, cât şi la Beijing.
Ancheta UE a fost adusă în discuţie de mai multe ori de oficiali chinezi, în timpul vizitei acestuia de patru zile.
1. e groasa!!
(mesaj trimis de anonim în data de 29.09.2023, 18:56)
daca investigatia nu acoperă doar vehiculele electrice de marcă chinezească
si se refera la toate vehiculele electrice de marcă europeana produse in chinezia
e grosa rau pentru dacia electrica....
sa vedem de unde o sa dea subventia inapoi cei care au cumparat trankaniciul electric
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.09.2023, 19:25)
"unde vehiculele produse local se confruntă cu o concurenţă puternică din partea ofertelor mai ieftine de automobile fabricate în China"...deci problema astora e ca nu cumva cetateanul UE sa cumpere un vehicul mai ieftin...El trebuie sa plateasca mai mult pentru cele produse in UE ca doar profitul industriei auto conteaza nu buzunarul cetateanului