"TEST-DRIVE" UCIGAŞ Presa aşterne vălul tăcerii peste un omor

Daniel Bojin
Ziarul BURSA #Miscellanea / 12 aprilie 2005

Nici unul dintre ziarele unde lucrează cei cincizeci de jurnalişti care au participat la "test-drive-ul" organizat de Porsche România nu a relatat că, la întoarcerea de la Tîrgu Mureş, la Bucureşti, pe 8 aprilie, unul din cele 38 din automobilele Volks-wagen Passat reunite la această manifestare promoţională a intrat în plin într-o Dacia Nova care venea din contrasens, omo-rînd şoferul şi accidentîndu-i grav soţia, aflată încă şi ieri, în comă.

Presa de sîmbătă, de duminică şi de luni nu a relatat întîmplarea; cîţiva ziarişti participanţi la "test-drive" ne-au sfătuit să nu abordăm subiectul pentru că "nu se face" - adică, ar fi o lipsă de complezenţă faţă de firma Porsche România, organizatoarea. Poliţia judeţului Braoşv ne-a confirmat că vineri a avut loc un accident în care şi-a pierdut viaţa Ballog Szilard şi că soţia acestuia, Ballog Elena, se afla în comă, la spital. Conform poliţiei, Volkswagen-ul "promoţional" care a intrat în coliziune cu Dacia familiei Ballog era condus de Panait Andrei Cristian (se pare că face parte din staff-ul Porsche) avînd încă trei pasageri (unul, se pare, ziarist). Nina Brătfălean, responsabil cu relaţii publice la Porsche România, s-a arătat retractilă în declaraţii, spunînd că aşteaptă concluziile anchetei poliţieneşti în privinţa vinovăţiei şi părînd să nu înţeleagă de ce ne-ar interesa tocmai acest accident, cînd se petrec sute asemănătoare de care nu ne ocupăm. La rîndul nostru, sîntem uimiţi cum în presă nu a fost relatat accidentul. Cînd telejurnalele marilor televiziuni şi paginile ziarelor sînt ticsite cu reportaje despre cele mai morbide accidente petrecute în împrejurări anonime, este şocant să constaţi că un accident în preajma căruia "s-au vehiculat" cincizeci de ziarişti este trecut în cea mai adîncă tăcere, pentru că "nu se face" să publici asta.

Acesta este primul accident rutier despre care relatează ziarul "BURSA" în cei cincisprezece ani ai săi de apariţie.

Ca să întelegem cum de este posibil ca un număr atît de mare de ziarişti să treacă sub tăcere un astfel de eveniment din preajma lor, reproducem textul apărut pe un site specializat în automobilism, ilustrînd starea de spirit a unuia dintre jurnaliştii participanţi la acest "test-drive" ucigaş.

"Am plecat din Bucureşti entuziasmat, apucîndu-mă să depăşesc tot ce-mi aveam în cale. Pînă la Braşov am făcut 2 ore în condiţiile în care se lucrează la drum pe Valea Prahovei. Totuşi am ajuns al treilea. Primul a fost un tip care a alergat la raliuri. Super meseriaş, nu am putut să mă ţin după el deşi avea o variantă de 105 CP. (ehe. mi-am zis că mai am multe de învăţat) Maşina stă excelent în curbe. Are un demaraj foarte bun cu condiţia să schimbi vitezele la peste 4.000 de rotaţii. De obicei, schimbăm a şasea la peste 140 km/h. Cel mai o simţeam la 160 km/h. De la Braşov la Sighişoara am făcut o oră. Alergătura la greu. De la Sighişoara la Tg Mureş, 35 de min. Excelent drumul. Probleme: Frîna de mînă se acţionează cu un buton din bord, care blochează toate cele 4 roţi. Dezavantajul este că nu poţi să o foloseşti în mers. Am avut două neplăceri. Prima oară din cauza frînelor. Pe centura Ploieştului, aveam 160 şi a intrat unu în depăşire din faţă fără să-şi dea seama că vin tare. Am frînat violent iar maşina a fugit de fund stînga-dreapta. Mi-am zis că e inadmisibil. La Braşov, mi-a explicat unul din staff că maşina e nouă, iar frînele au nevoie de ceva rulaj pentru a funcţiona la capacitatea lor normală. În plus, nu erau nici incinse. Drept, urmare după Braşov, le-am folosit brutal pe o bucată de drum, pentru a le încălzi. Pe urmă totul a mers strună. Era să-l spulber pe unu cu o dacie break. Am dat semnal să-l depăşesc şi cînd eram aproape în dreptul lui trage de volan să facă stînga. M-a scos de pe şosea pe jumătate. Am scăpat milimetric. Mai bine zis el....".

"La întoarcere am mers tare pînă la Braşov. Pe urma am lăsat-o mai moale pentru că era aglomerat şi pentru că unul a avut un accident şi mi s-a luat tot cheful de condus. Viteza maximă atinsă de mine 190 km/h. Avea 260 pe bord, dar nu am fost cretin şi curios să văd cît maxim".

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7871
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3453
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0070
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.2660

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb