• Ieri a fost lansat oficial noul lider al informaţiilor financiare
"Thomson Reuters" Corp, noul lider al pieţei informaţiilor financiare, creat în urma unei tranzacţii de 15,9 miliarde de dolari, prin care grupul canadian "Thomson" Corp a preluat grupul britanic "Reuters" Plc, a fost lansat ieri, în mod oficial, odată cu listarea acţiunilor sale la bursele din Londra, Toronto şi New York.
La debutul şedinţei de tranzacţionare de la bursa londoneză, acţiunile "Thomson Reuters", care au simbolul "TRIL", au avut un curs de 1.700 pence. Ulterior au scăzut cu 2,2%, la 1.682 pence. Acţiunile ordinare ale grupului urmau să fie cotate şi la New York Stock Exchange şi Toronto Stock Exchange, sub simbolul "TRI", iar ADS-urile la Nasdaq, sub simbolul "TRIN".
Noul gigant este împărţit în două entităţi, "Thomson Reuters" Plc, persoană juridică britanică, cotată la Londra, şi o divizie canadiană, "Thomson Reuters" Corp, cotată la bursele de la New York şi Toronto.
"Thomson Reuters" va furniza ştiri şi date electronice traderilor, managerilor de fonduri şi analiştilor, precum şi baze de date şi alte informaţii pentru avocaţi, contabili, oameni de ştiinţă şi medici. Sediul societăţii se află la New York, iar conducerea este asigurată de Tom Glocer, fostul director general al "Reuters".
Directorul "Thomson", Richard Harrington, se pensionează, după mai bine de zece ani în fruntea companiei, dar va rămâne consultant în cadrul acesteia până în luna ianuarie.
Noua companie are venituri anuale de 12,5 miliarde de dolari, 50.000 de angajaţi şi peste 40.000 de clienţi în 155 de ţări din întreaga lume.
În 2007, "Reuters" a acceptat să fie preluată de "Thomson", în ideea de a da naştere celui mai mare furnizor mondial de informaţii financiare. "Thomson Reuters" ar urma să controleze aproximativ o treime din piaţa mondială de profil, urmat fiind de grupul american "Bloomberg".
Preluarea de către "Thomson" marchează sfârşitul independenţei "Reuters", grup format în 1851. Deşi obţinea 90% din veniturile sale prin vânzarea de servicii financiare, "Reuters" a devenit cunoscută la nivel mondial ca o agenţie de presă, cu aproximativ 2.400 de jurnalişti în 131 de ţări.
Potrivit spuselor lui Glocer, compania nou-creată aşteaptă economii anuale de 500 de milioane de dolari peste trei ani. Anul acesta, "Thomson Reuters" ar putea răscumpăra acţiuni de 500 de milioane de dolari. "Planul subliniază puterea noastră financiară şi concentrarea pe valoarea acţionarilor", a precizat Glocer.