TikTok va semnala în mod automat pe platforma sa conţinuturile create cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI), pentru a evita ca acestea ''să genereze confuzie sau să inducă în eroare'' utilizatorii, a precizat joi reţeaua de socializare, informează Agerpres.
Autenticitatea conţinuturilor a devenit un subiect important în online după lansarea interfeţelor de inteligenţă artificială generativă, care permit crearea unor texte, imagini şi videoclipuri în urme unei simple cereri formulate în limbaj curent.
Apariţia AI generativ ameninţă să agraveze problemele ''deepfake''-urilor - imagini, documente sonore sau video care prezintă o situaţie ce nu a avut niciodată loc în realitate.
''AI deschide oportunităţi creative incredibile, dar poate genera confuzie sau induce în eroare utilizatorii dacă aceştia nu sunt informaţi că un conţinut a fost generat cu inteligenţa artificială'', a precizat TikTok într-un comunicat.
Pentru a remedia acest lucru, reţeaua de socializare chineză va aplica o etichetă specifică acestor creaţii ''când vor fi încărcate de pe anumite platforme'', a explicat reţeaua de socializare, fără precizări suplimentare.
TikTok n-a răspuns direct întrebărilor adresate de AFP privind identitatea acestor platforme, dar a amintit că Google, OpenAI, Adobe şi Microsoft fac parte din Coaliţia pentru provenienţa şi autenticitatea conţinuturilor (C2PA), fondată în 2021.
OpenAI, Adobe, Microsoft au pus deja în aplicare marcarea automată a conţinuturilor generate de AI, iar Google a început să utilizeze un instrument similar în martie.
Un alt gigant din domeniul AI-ului generativ, Meta, nu este membru C2PA, dar a anunţat la începutul lui aprilie că va asocia mesajul ''Made with AI'' (Realizat cu AI) conţinuturilor identificate ca fiind create graţie inteligenţei artificiale.
TikTok a precizat joi că va adera la C2PA şi la o altă organizaţie similară, Iniţiativa pentru autenticitatea conţinuturilor (CAI), administrată de Adobe.
''Transparenţa e crucială pentru utilizatori'', a spus Adam Presser, responsabil de operaţiuni în cadrul TikTok într-o declaraţie transmisă AFP.
''Într-o epocă în care conţinuturile digitale pot fi modificate, este esenţial să le propunem utilizatorilor metode pentru a discerne ceea ce este adevărat'', a subliniat Dana Rao, responsabil juridic în cadrul Adobe, într-o altă declaraţie trimisă AFP.
Reţeaua de socializare reaminteşte că a lansat deja, în septembrie, eticheta pentru marcarea conţinuturilor modificate cu ajutorul propriului instrument AI, TikTok AI.
Compania preconizează totodată să publice videoclipuri educative în care să-şi explice demersul.