Primăria Capitalei a modificat proiectul privind instituirea vinietei pentru calitatea aerului în Bucureşti, astfel încât toate maşinile sub Euro 5 să plătească vinieta pentru a putea circula în Capitală, iar maşinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 să fie complet interzise în centrul Bucureştiului, informează Digi24.ro.
Proiectul este pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei şi va fi dezbătut în şedinţa Consiliului General al Capitalei în 24 octombrie.
Sunt exceptate de la plata vinietei maşinile instituţiilor publice. Cei care vor fi prinşi că nu au achitat taxa vor plăti amenzi între 1500 şi 2000 de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.10.2019, 19:04)
Toate orasele sa faca la fel
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.10.2019, 22:41)
si daca se plateste vigneta , se purifica aerul? mai bine ar prinde pecei ce fraudeaza, ca sa aduca bani la buget. si dc sunt scutite de taxe masinile institutiilor publice? ele nu polueaza?
2. fără titlu
(mesaj trimis de Mihai în data de 19.10.2019, 20:37)
De fapt pune taxa celor saraci care nu au bani sa si cumpere alta masina... daca toata lumea si ar platii taxa ce reducere de noxe faci doamana Primar? Taxiurile care sunt in bucuresti sunt gunoaie iar la astea vrei sa le dai 3000 de euroi sa le schimbe din banii comunitatii. Cat iti revine firea?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.10.2019, 05:51)
Bulangia de firea, dar cu euro 4 ce are ?
2.2. JOS (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de PERIANU în data de 20.10.2019, 20:37)
Aceasta individa are un singur neuron si acela DEFECT! Nemernica comunista realizeaza ca unii isi intretin familia cu masina, facand transporturi, comisioane, etc? Scarba blonda a venit in urma cu 6 luni, cu o ipoteza halucinanta, afirmand la tv ca "cineva", i-ar fi pus o sarma intr-o prajitura...
3. Mentalitate de jigodii
(mesaj trimis de anonim în data de 20.10.2019, 10:26)
Bineanteles ca functionarii primariei Bucuresti considera ca masinile lor trebuie sa fie deasupra legii , ca instituttile publice nu au de ce sa se supuna. Daca este o regula, aceasta trebuie sa fie aceeasi pentru toti. Influenta cercurilor masonice care coordoneaza furtul de bani publici ca si vanzarea de autoturisme noi se vede de la o posta. Bucurestiul viseaza sa fie o Londra sau un Paris dar este doar o caricatura, un loc unde hotii si-au gasit un loc minunat de lucru in primarie. Salariile nemeritate, Mostenire a lui Dragnea ii orbesc pe acesti scuristo-comunistoizi.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Da în data de 20.10.2019, 13:32)
O sa ajungem si noi cat de curand ca hong- kong sau chile numai sa vezi
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.10.2019, 07:09)
Salariile rămân la fel , străzile din București sunt pline de gropi , iar Doamna Firea vrea bani pt vinietă . Dacă plătim o vinietă nu o să mai polueze sau ce? Doar vă faceți voi buzunarele pline !! Să vă fie rușine ! Nu toată lumea are bani de mașini noi cu euro 5-6... Nu știți cum să faceți lumea de bani!! Cred că în țara asta sunt probleme mult mai mari care ar trebui rezolvate , nu să bagj tu repede vinietă , dar cred că ți-e foameee !!!
5. fără titlu
(mesaj trimis de Vox în data de 21.10.2019, 07:22)
Un nou bir asupra populației bucureștene! Moldoveanca vrea bani la bugetul primăriei, și evident la bugetul guvernul criminal care nu mai are bani, dar și nicio soluție! Suntem sărăciti incontinuu, oare ce popor suportă atâta suferință ca noi! Priviți la ce se întâmplă în lume cum populatia se revoltă impotriva
deteriorării vieții care înseamnă mărirea preturilor, a taxelor și impozitelor! Noi dormim în bocanci, acceptăm toată nemernicia acestor jefuitori de țară!
6. fără titlu
(mesaj trimis de Max în data de 21.10.2019, 09:57)
1. Ce fac eu care locuiesc in Centru zona 0 si am masina Euro 4? 2. Nu crede Primaria ca veniturile oamenilor obisnuiti nu ofera posibilitatea ca in doua luni sa achizitioneze masina Euro 5 care ar putea ajunge la minim 5000 €. ?!
7. fără titlu
(mesaj trimis de Vasia în data de 21.10.2019, 11:38)
Nu sunt de acord cu scutirea de taxe pentru mașinile instituționale
Ori plătim toți ori nici unul.
Ce o să faceți cu persoanele care au mașini euro 1, euro 2 care locuiesc în centru?
8. Taxa pe saracie
(mesaj trimis de Adrian în data de 21.10.2019, 15:33)
Mai discriminatorie și mai dură de cât priva variantă a proiectului pt taxare.
Discriminatorie fata de cei săraci. Desigur daca ai bani îți poți cumpăra și un autoturism mai nou. Nu ai ? îți iei de ce bani dispui. Cum nu mai poți conduce căruța cu cai in București, te uiți la o mașină de 10 ani, pt că pe aceea poți să o cumperi și să o intreti. Celor săraci le interzice să mai folosească proprietatea pt care statul percepe impozit, pe motiv că esti prea sărac pt București .Cu toate că esti născut, crescut , domiciliat în acest oraș. Deja Bucureștiul este o mare parcare a celor din imprejurimi, el v-a fi una și mai mare. Doamna primar poate se gândește și la o taxa de parcare generala . Ai mașina ? PLĂTEȘTI, respiri? PLĂTEȘTI
Sa va fie ... și să vă luați luminări de bani acestia!
9. Taxa pentru toată lumea. Fara discriminare.
(mesaj trimis de Vasi în data de 21.10.2019, 15:41)
După ce au devastat toate spațiile verzi , au redus mărimea parcurilor, și au permis mafiilor imobiliare să construiască ce vor in locul spatiilor cu vegetație (mall-uri, clădiri de birouri și de locuit etc), și-au umplut buzunarele cu bani, acum vor și aer curat pe spinarea celor cu posibilități mai mici. Trebuiau să se gindeasca ,atunci cînd aprobau lucrurile astea , că finalul este unul singur. Să mareasca spațiile verzi și se rezolva de la sine. Sau sa-i impoziteze p-aia care au stricat vegetația și locuiesc sau lucrează acolo. Nu au dreptul să limiteze libertatea de a circula sub nici o formă. Sau sa-ti dea mașină calitativ superioara la schimb. Mașinile statului de ce sa nu plătească ? Iar cream privilegiati ? Ca la pensii speciale ?
10. fără titlu
(mesaj trimis de Vasi în data de 21.10.2019, 17:09)
Centralele de apartament poluează mult mai mult decât mașinile ! Sutele de mii de astfel de centrale sunt adevărații poluatori in București ! Ele funcționează iarna aproape non-stop, iar vara ceva mai puțin. Reducerea suprafețelor verzi și centralele de apartament influențează , după părerea mea, calitatea aerului ! Mașinile , intr-o proporție mai mică !
11. fără titlu
(mesaj trimis de Un roman care voteaza în data de 21.10.2019, 22:19)
Daca am domiciliu in sectorul 3 iar locul de munca este in sectorul 6 ,o masina euro 4 benzina dar cu instalatie gpl ce fac ocolesc pe la glina,magurele ,bragadiru ,bolintin (ca pe centura nu se poate circula decent)sau trec pe langa SPATIILE VERZI ALE BUCURESTIULUI(parcul cismigiu daca va mai fi pana la finalizare proiectului oxigen) si poluez orasul ? Rog pe dna.primar sa ma ajute cu un raspus clar ! Multumesc!
11.1. Zero tot (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Bogdan în data de 23.10.2019, 07:09)
M-am saturat de toții cu cap "Mic " si "picioare "Mari "
12. fără titlu
(mesaj trimis de Mira în data de 21.10.2019, 22:25)
Masinile institutiilor =pensii speciale ???
13. Rușine
(mesaj trimis de Viorel în data de 21.10.2019, 22:44)
Ce oameni de nimic.
Legile se fac pt a aduce bani la buget sa își plătească salariile nesimțite și pensiile speciale.
(...)
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.10.2019, 13:02)
Atunci ,s-o mai voteze pe Firea numai ăia din centru, din zona Oxigen, și cei cu euro 5, euro 6, electrice. Ceilalți, numai dacă sunt proști mai fac acest lucru.
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.10.2019, 15:53)
Sunt probleme mult mai grave de rezolvat. Aceasta masura nu vine decit ca inca un bir pe spatele oamenilor .
Sunteti platiti sa veniti cu solutii nu cu inca o taxa. De fapt ce va pasa ? aveti o gramada de beneficii ca angajati la stat,si nu mai stiti de unde sa furati bani. Pe ce considerent s-au dat autorizatiile de constructii, la tot pasul, nu va gindeati ca se va ajunge aici ? Nu normal ca numarati spaga .Nu pot fi de acord cu asa ceva si nici nu cred ca va rezolva ceva.
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.10.2019, 05:08)
Problema majora ca la orice altceva in romania este șpaga si coruptia...Cred ca un procent foarte mare din masini au filtru de particule scos ca sa nu strice motorul sau ca s-a infundat. Le vezi ...sau mai bine zis , nu le vezi de ce fum scot. Romanul nu are bani de întreținerea masinii sau vrea sa fie mai sport.E mai ieftin sa spargi filtru si sa daI șpagă la itp. Nu vad RAR/politie pe strada sa se ia de fumigene...circula toata ziulica, macar de am avea masinile corecte...ar fi rezonabil, dar e mult mai usor sa bagi o taxa.
16. fără titlu
(mesaj trimis de alex în data de 27.10.2019, 11:54)
despre căt poluează CET-urile nici o vorbă(folosesc pacura). un singur cet poluează căt toate masinile din Bucureşti la un loc. UE a dat 3 miliarde eur pt modernizare cet-uri . bani care nu se regăsesc nicăieri
17. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.01.2020, 04:02)
Se vor mari salariile romanilor in iarna colectării taxei oxigen ?