Adobe a înregistrat, în trimestrul al doilea al anului fiscal 2023, venituri totale în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent şi a oferit prognoze pozitive pentru restul anului. De asemenea, compania a introdus noi funcţii de inteligenţă artificială în software-ul sau de editare video, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Adobe Inc. este o companie multinaţională de software cu sediul central în San Jose, California. Adobe oferă produse şi servicii inovatoare în domeniul tehnologiei creative, marketingului digital şi dezvoltării de aplicaţii. Compania se concentrează pe dezvoltarea de produse software de top pentru editarea imaginilor, designul digital, producţia video, web şi mobile app development, gestionarea conţinutului digital şi altele.
Adobe a creat şi dezvoltat programe precum Photoshop, Dreamweaver, Acrobat, After Effects, InDesign şi Flash, care permit oamenilor de creaţie să lucreze mai productiv şi să dezvolte conţinut de calitate. Adobe oferă, de asemenea, soluţii de marketing pentru a ajută companiile să creeze, livreze şi măsoare campanii de marketing.
• Sectorul de activitate
În 2022, veniturile din serviciile de infrastructură cloud au ajuns la 191 miliarde de dolari, cea mai mare cotă de piaţă fiind înregistrată de AWS (33%). Aproape o treime din totalul veniturilor în 2022 au fost realizate de segmentul PaaS (Platform aş a Service), care a generat 111 miliarde dolari.
De asemenea, conform raportului Gartner, cheltuielile la nivel mondial pentru serviciile de cloud public vor creşte cu 20,7% în 2023, cu o rată peste nivelul de creştere aferent anului 2022 de 18,7%. Condiţiile macroeconomice instabile, cât şi presiunile inflaţioniste vor dezvolta un impact dublu asupra companiilor. Pe de o parte, cloud computingul va continua să fie un element de siguranţă şi inovaţie în vremuri incerte, datorită naturii felxibile şi scalabile. Pe de altă parte însă, cheltuielile pentru cloud computing ar putea înregistra o scădere în 2023, dacă companiile decid reducerea bugetelor pentru IT.
Se preconziează că IaaS (Infrastructure as a Service) va marca cea mai semnificativă creştere a cheltuielilor pentru utilizatorii finali în 2023 (+29,8% vs 2022), urmat de PaaS (+23,3% VS 2022) şi de SaaS, cu o creştere de 16% în 2023 faţă de anul precedent.
• Adobe face pasul spre inteligenţa artificială
În cursul lunii aprilie, compania şi-a exprimat intenţia de a introduce noi funcţii de inteligenţă artificială (AI) în software-ul sau de editare video utilizat de industria cinematografică şi de televiziune. Noile instrumente le vor permite editorilor video generarea de noi funcţii pe un nou sistem, numit Adobe Firefly.
Că şi restul competitorilor din piaţă, Adobe se află pe valul de interes pentru inteligenţă artificială generativă, stimulat de aplicaţiile OpenAI şi Stability AI susţinute de Microsoft, care permit utilizatorilor să creeze imagini noi pe baza unei descrieri scurte.
De asemenea, Adobe a precizat că va permite companiilor să îşi personalizeze serviciul, oferindu-le asistenţă pentru a utiliza propriile logo-uri şi produse. În plus, compania a optimziat instrumentele sale de marketing digital, prin adăugarea unor funcţii bazate pe inteligenţă artificială.
• Analiza ultimelor situaţii financiare
Adobe a raportat rezultatele financiare aferente trimestrului al doilea al anului fiscal 2023, încheiat la data de 2 iunie 2023. Compania a depăşit estimările analiştilor de pe Wall Street privind rezultatele financiare şi previziunile, datorită impulsului dat de integrarea inteligenţei artificiale generative, care a stimulat cererea.
Veniturile totale au crescut cu 10% în trimestrul secund AF2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul pe acţiune diluat s-a majorat cu 13,2%. Rezultatele pozitive s-au datorat performanţei segmentelor Digital Media şi Digital Experience, care au înregistrat creşteri de 10%, respectiv 12% de la an la an.
În ceea ce priveşte prognozele pentru trimestrul curent, compania estimează venituri cuprinse între 4,83 şi 4,87 miliarde dolari şi un profit pe acţiune GAAP între 2,82 şi 2,85 dolaeri/acţiune. Pentru întregul an 2023, veniturile se situează în linie cu estimările analiştilor, fiind cuprinse între 19,25 şi 19,35 miliarde dolari.
• Perspective
Compania îşi va menţine în continuare atenţia pe inteligenţa artificială generativă (AI) şi pe finalizarea tranzacţiei companiei Figma, platforma de design bazată pe cloud, achiziţionată la preţul de 20 miliarde dolafri. Tranzacţia ar urma să ofere Adobe o platformă colaborativă bazată pe cloud, care este folosită cu interes de companii de tehnologie importante precum Zoom Video Communications, Airbnb sau Coinbase.
• JP Morgan, optimistă în privinţa Adobe
JP Morgan a majorat ţinta de preţ la 450 dolari/acţiune, de la 380 dolari/acţiune, în ciuda menţinerii unui rating neutru pentru acţiune. Conform analiştilor din cadrul băncii, rezultatele fiscale din trimestrul doi al anului 2023 au demonstrat o rezistenţă relativă în ciuda unui context macroeconomic incert care a afectat alte companii din sectorul de software.
• Oportunităţi şi Riscuri ale investiţiei în Adobe
Oportunităţi
- Inteligenţa artificială generativă (AI): Compania şi-a anunţat intenţia de a introduce noi funcţii de inteligenţă artificială în softul de editare video, facilitând astfel editorilor video generarea de noi funcţii prin intermediul noului sistem Firefly.
- Rezultate peste estimările analiştilor: Adobe a raportat un trimestru cu creşteri pe toate direcţiile şi o poziţie de cash mult mai solidă faţă de finalul anului 2022 (+33,9% vs decembrie 2022)
- Creşterea preţului acţiunilor: Compania a marcat o creştere substanţială a preţului acţiunilor de la începutul anului până în prezent (+45,7%), în timp ce, în ultimul an, dinamica a fost una pozitivă (+30%), depăşind indicele S&P 500, care a marcat o creştere de 16% în ultimul an.
Riscuri
- Condiţiile macroeconomice: Incertitudinile macroeconomice cauzate de creşterea dobânzilor de pe piaţă împreună cu creşterea inflaţiei pot influenţa semnificativ rezultatele financiare viitoare.
- Impactul legislativ asupra sectorului AI: În urma dezvoltării constante a sectorului AI, tot mai multe state încearcă fie interzicerea, fie limitarea utilizării inteligenţei artificiale de către companii, guvernele încercând să construiască un cadru legislativ pe măsură pentru acest sector.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt raportul companiei, Gartner, Reuters, tipranks.com.
------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual. Lista potentialelor conflicte şi interese , research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.