TradeVille: Ascendia - în faza de repoziţionare

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 19 septembrie

TradeVille: Ascendia - în faza de repoziţionare

În primul semestru al anului 2024, Ascendia a revenit la structura tradiţională de venituri, bazându-se pe vânzarea produselor proprii şi pe serviciile aferente. Veniturile totale au scăzut cu aproximativ 33%, comparativ cu perioada similară de anul trecut, când compania a înregistrat încasări semnificative din proiectele Edulib şi eGarantie, ducând la o pierdere în prima jumătate a anului curent, conform unui raport TradeVille.

Ascendia este o companie care activează în domeniul IT, dezvoltând produse software şi conţinut digital pentru domeniul educaţional din România. Compania este cunoscută pentru platforma de educaţie pentru companii, CoffeeLMS, şi pentru editorul de cursuri eLearning, LIVRESQ. Principalele direcţii de activitate sunt:

- Platforma de Enterprise Learning Management Systems (Coffee LMS) destinată companiilor mari, fiend o platformă de management a procesului de învăţare la distanţă;

- eContent - destinată pregătirii angajaţilor din corporaţii prin produsul eJourneys;

- Livresq - platforma digitală care permite crearea de module de e-learning;

- Servicii de dezvoltare de conţinut educaţional în format e-learning atât pentru companii mari, cât şi pentru mediul academic.

CEO-ul companiei şi fondatorul Ascendia este Cosmin Mălureanu, ocupând această funcţie încă din anul 2007. În timpul mandatului domnului Mălureanu, compania a intrat la tranzacţionare pe piaţa AeRO a BVB, începând cu anul 2016, după care preţul acţiunii companiei a crescut aproape de patru ori, până în prezent.

Printre principalii acţionari ai Ascendia se numără Mălureanu Cosmin şi Mălureanu Alex, cu 54,37% respectiv cu 19,18% din capital, restul acţiunilor fiind deţinute atât de persoane fizice (25,86%), cât şi de persoane juridice (0,57%)

Industria eLearning a crescut semnificativ în ultimii ani, estimându-se că va atinge o valoare de 185,20 miliarde dolari în 2024. Această formă de învăţare este adoptată de 93% dintre companii la nivel global, în special în rândul marilor corporaţii, iar peste 40% dintre companiile Fortune 500 utilizează eLearning în mod regulat. Piaţa online de învăţare în SUA este proiectată să ajungă la 87,51 miliarde dolari, în timp ce China şi India înregistrează şi ele creşteri considerabile.

Adoptarea inteligenţei artificiale în eLearning a crescut implicarea studenţilor cu 80%, fiind folosită atât în şcoli, cât şi în companii pentru personalizarea procesului de învăţare. Aproximativ 73% dintre studenţii din SUA doresc să continue cursurile online după pandemie, în timp ce 93% dintre afaceri plănuiesc să adopte eLearning în 2024, consideră analiştii TradeVille.

În România, prin Strategia Naţională pentru Educaţia Continuă a Adulţilor (SNECA) 2024-2030, Guvernul urmăreşte îmbunătăţirea educaţiei pentru adulţi şi a competenţelor digitale, domenii în care România este mult sub media europeană. În 2022, doar 5,4% dintre adulţii din România participau la învăţarea pe tot parcursul vieţii, comparativ cu media europeană de 12%. Obiectivul este ca, până în 2030, peste 17% din adulţi să fie implicaţi în astfel de activităţi. În 2024, doar 27,7% dintre românii cu vârste între 16 - 74 de ani aveau competenţe digitale de bază, comparativ cu media UE de 55,6%, clasând România pe ultimul loc. În plus, doar 2,6% din forţa de muncă a ţării este formată din specialişti ICT, sub media europeană de 4,8%. România a lansat şi iniţiative precum SMART-Edu 2021-2027, care alocă fonduri pentru digitalizare şi dezvoltarea competenţelor digitale. De asemenea, educaţia a făcut progrese prin introducerea unor cursuri inovatoare, cum ar fi cel de inteligenţă artificială pentru liceeni. Cu toate acestea, decalajul digital rămâne semnificativ, iar îmbunătăţirile depind de investiţii continue în educaţie şi infrastructură.

Rezultatele din primul semestru al acestui an

În primele şase luni din 2024, compania a înregistrat venituri din exploatare de 4,1 milioane lei, în scădere cu aproximativ 33% faţă de primul semestru din 2023 (6,2 milioane lei), din cauza scăderii cifrei de afaceri la 2,4 milioane lei, de la 3,6 milioane lei în prima jumătate a lui 2023. Scăderea cifrei de afaceri a fost cauzată de schimbarea structurii proiectelor şi de facturări efectuate după încheierea primului semestru, care vor fi înregistrate în al doilea semestru. Cheltuielile de exploatare au scăzut cu 19%, ajungând la 4,3 milioane lei, cea mai mare parte fiind cheltuieli cu personalul (2,9 mil. RON).

Astfel, compania a încheiat cu un rezultat net în scădere cu 134%, ajungând la o pierdere netă de 248.740 lei, de la profitul de 730.242 lei. Cu toate acestea, compania a revenit la structura de venituri de dinaintea celor două proiecte mari (Edulib şi eGarantie), bazându-se exclusiv pe vânzarea produselor proprii (LIVRESQ, CoffeeLMS şi eJourneys) şi pe serviciile asociate acestora. Faţă de prima jumătate a annului 2022, veniturile din activitatea de bază au crescut cu aproximativ 67%, indicând o creştere solidă, deşi aceasta este mai puţin vizibilă în comparaţie cu primul semestru de anul trecut, când o parte din veniturile suplimentare proveneau din proiectul Edulib.

Conducerea îşi menţine bugetul de venituri şi cheltuieli asumat pentru finalul anului 2024, respectiv venituri totale de 14,5 milioane lei şi un profit brut de 4 milioane lei.

Evoluţia preţului acţiunii Ascendia

De la începutul anului şi până în prezent, preţul a marcat o scădere de 9,6%, în timp ce, în ultimele 12 luni, diminuarea a fost de 6,6%. Prin comparaţie cu indicele BETAeRO din care face parte, acţiunile Ascendia au subperformat (+7% YOY).

Din februarie, preţul s-a mişcât într-un canal lateral, având linia de suport în jurul valorii de 3,70 lei şi linia de rezistenţă în jurul valorii de 4,25 lei, situându-se totodată sub media mobilă simplă de 200 de zile. Conform indicatorului MACD, a cărui linie se găseşte peste cea de semnal, cât şi a şi celor două medii mobile exponenţiale de 8 şi 21 care au trecut deasupra mediei mobile simple de 50 de zile, am putea asista la începutul unui trend ascendent?

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Ascendia

Oportunităţi

- În clasament: Ascendia s-a clasat pe locul 286 în clasamentul Deloitte EMEA Technology Fast 500, care evidenţiază companiile cu cea mai rapidă creştere din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Acest clasament reflectă creşterea semnificativă a veniturilor între anii 2019 şi 2022, iar Ascendia se remarcă prin contribuţia sa la dezvoltarea educaţiei digitale. Alături de alte companii de tehnologie româneşti, Ascendia ajută la consolidarea poziţiei României pe harta tehnologică internaţională.

- Parteneriate: Ascendia a semnat un parteneriat cu UiPath, pentru a sprijini programul UiPath Academic Alliance. Această colaborare are ca scop utilizarea sistemului de management al învăţării CoffeeLMS dezvoltat de Ascendia pentru formarea digitală a studenţilor şi viitorilor angajaţi UiPath din Europa.

- Imagine: Ascendia a câştigat numeroase premii şi a avut mai multe realizări, precum: a devenit furnizor al Ministerului Educaţiei pentru manuale digitale de Comunicare în limba română; a încheiat un contract cu Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare pentru "dezvoltare de conţinut e-learning şi licenţe LIVRESQ"; se află în Hall of Fame-ul global al Microsoft AI for Accessibility, fiind una dintre cele trei companii de educaţie din lume incluse în acest top; a primit din partea Wall-Street.ro distincţia - Programul anului pentru învăţare la distanţă" pentru platforma LIVRESQ.

Riscuri

- Evaluarea companiei: Potrivit datelor de pe BVB, multiplul PER al companiei se ridică la 37,96, mult peste media companiilor din indicele principal BET, ceea ce o face o acţiune mai puţin atractivă pentru investitori.

Printre sursele utilizate de TradeVille în acest raport se numără: Tradingview, Raport companie, BVB, România.europalibera, digitalpedia, elearningstats, Ascendia.com.

------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 11 )

  1. au avut un contract mare, s-a terminat, acum se "repozitioneaza" in pozitia obisnuita, aia de subzistenta.

    Domnul Malureanu avea o aroganta pe el, zici ca era la Microsoft. 

    1. O sa iti cada greu la stomac sa afli ca Microsoft chiar era, este si va continua sa fie implicata in poveste :)))

    Ce gluma,'au revenit la structura traditionala de venituri'.

    Structura asta se observa ca presupune ca vanzarile=CA sa fie mai mici decat salariile pe semestru iar cu tot cu venitul in curs si nefacturat nu ajung la nivelul cheltuielilor totale. 

    Nu mai inghite nimeni galusca si facturarile care vor fi prinse in semestrul doi,alea sunt prinse in venituri deja,macar la nivel de cost.Nu pori munci la ceva,face cheltuieli,fara sa se reflecte la venituri din exploatare,partea peste Cifra de Afaceri.Doar marja de profit nnu e prinsa,in ge eral,dar in cazul ASC e neglijabila,se vede. 

    Firma asta are o capitalizare uriasa,cine gaseste sa vanda se va felicita peste ceva timp. 

    Daca ne uitam multianual,1 an din 4-5 face profit care e abia in media PER a companiilor similare de pe BVB.Iar asta s-a intamplat 1 singur an,e exceptia exceptiilor.Cand facem media multianual profitul e minuscul iar si mai rau compania are un trend al rezultatelor devastator.In raport cu evaluarea putem spune ca are pauza in activitate,merge doar lumina de avarie.

    Cu obligatiunile lansate pe un buget despre care stiau ca e vadit mincinos,managerii au obligatia sa ofere actionarilor o perspectiva reala asupra viitorului.Deja toata lumea,s-a prins ca bugetarea si realizarea au o prapastie intre ele la ASC. 

    faza de repozitionare=Descendia

    S-au trezit toti expertii in comentarii. Ascendia e una dintre putinele companii romanesti care nu reincalzeste supa altora din afara pentru a o revinde pe RO. Compania e recunoscuta deja la nivel international pentru produsele ei. Majoritatea contractelor facute in acesti ani de compania asta s-au facut pentru companii. Da, sunt putini oameni si sunt pe Aero, nu ii cheama uipath (cu toate ca uipath foloseste deja solutia lor de invatare la nivel international).

    1. compania balteste inca de la infiintare, la anu face 10 ani de aeRO, daca nu era Majorarea de Capital, intrau in insolventa

      nu vezi ce anvergura mondiala are?doar vanzarile-i lipsesc!

      tu sigur nu esti keliosu ala de pe iff care ii tragea tare cu moatu ca valoreaza 180 milioane compania asta in nu stiu ce scenariu de evaluare a ta?

      Vezi ca sunt doi keliosi: unu' e pe onorariu si presteaza o data la trei luni cand evita orice intrebare interesanta cand isi face emisiunea (alaturi de un barbos la fel de profesionist in ale parerologiei savante); un altu' este pe simbrie si incaseaza lunar leafa de lefegiu.

      Amandoi keliosii au roluri clar stabilite si impreuna vor construi moatu pe care o sa-l umple nu cu apa ci cu meleoane si meleoane fara numar la momentul optim. 

      m-ai facut sa rad, meriti un SOP

    De ce le lipseste formularul F10 din Bilant, ce trebuie sa nu vedem?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb