Visual Fan SA se concentrează pe diversificarea portofoliului de produse în 2024, prognozând creşteri de două cifre atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi profitul net, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille
Visual Fan, deţinătoarea brandului Allview, este o companie românească cu experienţă în producţia de dispozitive mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi. Compania a fost fondată în 2002 şi a devenit cunoscută drept un pionier în domeniul tehnologic, lansând produse inovatoare. Compania este recunoscută pentru lansarea celui mai complex sistem Smart Home din România în 2016, pentru crearea primului asistent vocal în limba română - AVI, în 2017, şi pentru încheierea unui parteneriat direct cu Google Android TV în 2019. Allview a fost, de asemenea, primul brand românesc care a adoptat tehnologia QLED în 2022. Compania este prezentă pe pieţele IT&C din peste 10 ţări, având ca obiectiv strategic investiţia constantă în R&D (cercetare şi dezvoltare). În 2022, compania a lansat conceptul Green by Allview, ce integrează noi domenii de activitate. Astfel, compania oferă şi soluţii pentru generarea de energie verde, nutriţie echilibrată şi vehicule 100% electrice.
Grupul Visual Fan este format din Visual Fan (Allview) - 100%, Visual EV Distribution - 95%, Intervision Trading (AKAI) - 61% şi Headlight Solutions - (12%).
Lucian Peticilă este CEO şi fondatorul companiei, care a pus bazele primei firme româneşti ce a dezvoltat un smartphone şi o tabletă fabricate în ţară. Primele produse fabricate sub marca Allview au fost televizoarele, urmate de DVD-uri, sisteme de navigaţie cu GPS, telefoane mobile şi tablete. Principalul acţionar al companiei este Peticilă Florentin-Lucian, care deţine 82,82% din totalul acţiunilor, restul fiind deţinute de persoane fizice (16,25%).
• Interes tot mai mare pentru vehiculele electrice
La începutul anului 2024, piaţa maşinilor electrice din România a înregistrat o creştere semnificativă, reflectând interesul tot mai mare al consumatorilor pentru vehiculele electrice. În decembrie 2023, în România circulau peste 40.000 de maşini electrice, ceea ce reprezintă o creştere de 60% faţă de anul precedent, reprezentând tendinţa de adoptare a maşinilor electrice.
"În anul 2024, piaţa auto românească va continua să evolueze, anticipând o creştere moderată de 5,3%, ceea ce reflectă o adaptare la noile dinamici economice, sociale şi politice", declară preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, adăugând: "Chiar şi la 150.000 de autoturisme noi ce vor fi vândute în acest an, piaţa românească rămâne sub nivelul anilor 2018 şi 2019, demonstrând impactul de lungă durată al pandemiei de coronavirus. În ciuda provocărilor, autoturismele electrice vor rămâne în centrul atenţiei, cu o creştere estimativă de 24,4%, în timp ce vânzările autoturismelor pur electrice - chiar dacă într-un ritm mai lent - vor continua să crească, ajungând la o cotă de piaţă estimată la 12,7%".
În ceea ce priveşte sectorul electronicelor, valoarea pieţei de e-Commerce va atinge 11,5 miliarde de euro în 2024, reprezentând o creştere de 16% comparativ cu anul precedent. Cele mai căutate produse au fost IT&Home, având o pondere de 65% din total.
• Visual Fan aşteaptă indicatori financiari în creştere
Visual Fan a bugetat pentru anul în curs creşteri de două cifre pentru principalii indicatori financiari. Astfel, compania îşi propune o cifră de afaceri de 151,6 milioane de lei, în creştere cu 13% comparativ cu nivelul de 134 de milioane de lei realizat în 2023, fiind susţinută, în special, de creşterea noii linii de business, Allview Auto.
În ceea ce priveşte profitul net estimat pentru anul în curs, este prognozat să atingă 11,1 milioane de lei, marcând o creştere de 58% comparativ cu profitul net de 7 milioane de lei realizat în anul 2023.
Printre planurile de dezvoltare a companiei în 2024 se remarcă dezvoltarea diviziei de proiecte de energie regenerabilă Full EPC, consolidând astfel divizia Solar Energy. Compania îşi propune să atingă până la finalul anului un portofoliu de peste 80 MW de proiecte de energie solară contractate, contribuind astfel la diversificarea surselor de energie verde în România.
Totodată, compania se concentrează pe diversificarea portofoliului de tehnologii şi dispozitive inteligente, lansările de la începutul anului marcând debutul noilor inovaţii planificate pentru acest an, în care compania aniversează 20 de ani de la înregistrarea brandului Allview. Pentru noua linie de business, Allview Auto, sunt estimate aproximativ 100 de vehicule electrice spre vânzare, cât şi lansarea a cel puţin două modele electrice noi, inclusiv un mini SUV.
"În plus, am început anul 2024 cu o etapă strategică importantă prin achiziţionarea unui nou pachet de acţiuni în cadrul companiei Intervision Trading. Această mişcare marchează o creştere semnificativă a participaţiei Visual Fan în compania Intervision Trading, atingând astfel un total de 70% din pachetul de acţiuni al distribuitorului exclusiv al brandului AKAI pe pieţele din România, Europa Centrală şi de Est", a declarat conducerea companiei.
Bugetul propus va fi supus votului AGOA în data de 30 aprilie 2024, unde va fi supusă spre aprobare şi situaţia financiară individuală a societăţii pentru exerciţiul financiar 2023.
Rezultatele preliminare ale anului 2023 s-au aflat pe un trend ascendent, grupul Visual Fan atingând o cifră de afaceri de aproximativ 133,98 milioane de lei, uşor sub nivelul bugetat, de 135,60 milioane de lei, dar în creştere cu 19% comparativ cu anul 2022, cât şi un profit net de 7,03 milioane de lei, sub profitul net planificat, de 7,20 milioane de lei, dar cu 47% peste nivelul din 2022. Astfel, bugetul previzionat pentru anul 2023 a fost realizat în proporţie de peste 97,5%.
• Acţiunea Visual Fan, în avans semnificativ
Compania este prezentă la Bursa de Valori Bucureşti din 2021, sub simbolul ALW, fiind listată pe piaţa AeRO. Visual Fan are o capitalizare bursieră de 95,3 milioane de lei, notează TradeVille
De la începutul anului şi până în prezent, preţul a marcat o creştere de 59%, în timp ce, în ultimele 12 luni, creşterea a fost de 57%. Prin comparaţie cu indicele BETAeRO, din care face parte, acţiunile Visual Fan au depăşit de 3x performanţa acestuia (+18,95% în 2023). Preţul a reuşit să rămână peste media mobilă simplă de 200 de zile de la începutul anului. De menţionat că, în ciuda acestei dinamici, preţul continuă să se afle sub cel din prima zi de tranzacţionare.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Visual Fan
Oportunităţi
-Linie nouă de business: În decembrie 2023, Allview a marcat intrarea pe piaţa maşinilor electrice, prin lansarea modelului CityZEN, o maşină electrică ce poate fi condusă de la 16 ani. Lansarea marchează extinderea activităţii cu o nouă linie de business, ALLVIEW AUTO, ce are ca obiectiv principal oferirea de soluţii de mobilitate sustenabilă şi accesibilă. În martie 2024, compania a lansat versiunea cu patru locuri şi baterie Extensa a modelului CityZEN.
-Extindere: La începutul acestui an, Visual Fan şi-a extins participaţia în Intervision Trading, distribuitor al brandului AKAI în Europa Centrală şi de Est, până la 70%, în urma preluării unui pachet de încă 9% din acţiunile companiei. Această acţiune facilitează extinderea canalelor de vânzare pentru Intervision Trading şi oferă posibilitatea de a creşte numărul de potenţiali clienţi.
-Divizia Solar Energy: De la începutul anului, compania a desfăşurat o serie de proiecte semnificative, care au mărit portofoliul Allview Solar Energy, parte a grupului Visual Fan. Astfel, compania a inaugurat noi centrale fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 3,4 MW, finanţate din fonduri europene pentru IMM-uri, cât şi instalarea altor două centrale fotovoltaice, cu o capacitate de 1,15 MWp, pentru o multinaţională din România.
-BUY: Conform indicatorilor tehnici oferiţi de platforma TradingView, Visual Fan se bucură de 13 recomandări BUY ("cumpără") dintr-un total de 26.
Riscuri
-Riscul de preţ: Compania este supusă riscurilor care pot să apară din fluctuaţiile preţurilor produselor şi serviciilor oferite, astfel încât contractele existente să devină neprofitabile.
-VEKTOR: Asociaţia pentru Relaţia cu Investorii la BVB a acordat companiei un rating de 6,5 puncte din 10. Scorul reflectă importanţa comunicării cu investorii pentru companie, precum şi angajamentul acesteia pentru transparenţă şi implementarea celor mai bune practici în relaţia cu investitorii. Astfel, Visual Fan încă are de îmbunătăţit relaţia şi transparenţa cu investitorii, compania nerealizând comunicate de presă pentru prezentarea rezultatelor ori furnizarea de rezultate financiare într-o formă uşor de procesat, şi nici teleconferinţe cu investitorii.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, BVB, Economedia, TradingView, IrRomania.
----------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.