Transportatorii, nemulţumiţi de Pachetul Mobilitate 1

Marinescu George
Ziarul BURSA #Companii / 14 ianuarie 2019

Transportatorii, nemulţumiţi de Pachetul Mobilitate 1

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) cere implicarea politicienilor români în rezolvarea problemelor din transportul rutier de marfă şi de persoane. COTAR consideră că protestele care au avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, la Bruxelles şi Bucureşti, cu privire la aprobarea Pachetului Mobilitate 1, nu vor rezolva ceea ce europarlamentarii, parlamentarii şi membrii guvernului au greşit în ultimii zece ani.

Reprezentanţii transportatorilor sus­ţin că politicienii care vor să reprezinte în continuare România în Uniunea Europeană ar trebui să găsească soluţii concrete de negociere, pentru a veni în sprijinul transportatorilor români.

Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR afirmă: "Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Şova, când a trebuit să dea un vot pe pachetul de mobilitate, în loc să dea un vot negativ, în interesul României, el s-a abţinut de la vot, deşi transportatorii i-au cerut, în mod expres, să dea un vot negativ. Protestele de zilele trecute nu vor rezolva nimic. Transportatorii români vor fi obligaţi să respecte noile reguli, care vor creşte foarte mult costurile, fiind introduse multe cheltuieli în plus pentru cazarea şi orele de odihnă suplimentare ale şoferilor. La noi durează până la 12 ore să te întorci cu un camion, de la graniţă. Polonezii, care au votat pentru aceste modificări, sunt mult mai aproape de graniţele vestice, deci le convine. În toţi aceşti ani, toţi reprezentanţii României la Bruxelles au negociat în defavoarea noastră, iar la alegeri vin, de fiecare dată, să spună că îi interesează problemele noastre. Le transmitem politicienilor să nu aibă impresia că-i vom mai vota, dacă nu fac ceva concret pentru a sprijini acest sector economic".

Conform datelor oferite de COTAR, parcul auto din ţara noastră are peste 500.000 de utilaje, pentru transport de persoane, marfă, taxi, curierat, etc.. Sectorul transporturi rutiere aduce bugetului de stat circa 7% din PIB, anual. Falimentarea acestui sector ar crea probleme foarte mari economiei naţionale, din calculele operatorilor de transport reieşind că o scădere a activităţii în acest domeniu ar atrage o criză economică majoră. COTAR susţine că ţara noastră pierde anual echivalentul a 7% din PIB, prin menţinerea transporturilor rutiere ilegale, pe care politicienii nu le-au eliminat, deşi toţi transportatorii rutieri autorizaţi au cerut, în ultimii ani, modificări legislative care să-i protejeze de concurenţa neloială.

În legătură cu Pachetul Mobilitate 1, la sfârşitul săptămânii trecute, la Bruxelles, în cadrul reuniunii Comisiei de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN), au fost votate mai multe amendamente de compromis privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti, detaşarea la transporturile rutiere şi accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

În momentul de faţă există dezbateri asupra procedurii care va fi urmată cu privire la supunerea acestor dosare la vot în Plenul Parlamentului European din săptămâna 21-25 ianuarie 2019 - la Bruxelles, iar în urma întâlnirii coordonatorilor din TRAN, se va decide ce va fi supus la vot.

Conform studiilor Comisiei Europene, mobilitatea asigură peste 11 milioane de locuri de muncă, reprezentând 5% din forţa de muncă totală, iar transportul rutier reprezintă aproape jumătate din totalul activităţilor de transport de marfă. De asemenea, transportul reprezintă 13% din totalul cheltuielilor gospodăriilor. Tot în acest studiu se estimează că în perioada 2010 - 2050, trans­portul de persoane va creşte cu aproximativ 42%, iar transportul de marfă va înregistra o creştere cu 60%.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Aia nu e acceptat...aia nu e...ce vreti sa mai scriem atunci?

    La balamuc cu voi.....nu intereseaza pe nimeni.... 

    Salutare! Nu sunt un patronaș, nu dețin un camion și fac transport. Nu sunt un șofer profesionist în condiția sau condițiile impuse de angajatori Români. Sunt doar un șofer de camion. Asta a mai rămas...dar fără să mă consider “profesionist”

    De ce? Hai să o dăm pe față! Cu totul... 

    Lucrez departe de casă, masă. Mă ușurez pe la roțile camionului, fac scaunul în pungă, dorm într-un metru pătrat, conduc 9-10 ore și uneori sunt supus să depășesc programul. Mănânc, nu mănânc (că timpul nu îmi permite). Fac baie, nu fac baie cu săptămâna. Ajung la un 45 de ore de pauză sau la garaj unde vechea poveste, dorm tot într-un metru pătrat. Pentru că sunt “profesionist”, nu?  

    Câți dintre voi, șoferi Romani, fac asta? Câți dintre voi, șoferi Romani, au condiții mai decente? 

    Care sunt profesioniști și care sunt “slugă”? 

    Băi nene! Eu vreau asta, ca profesionist!!! 

    Un trai bun, condiții de muncă decente, un salariu decent pentru munca mea. Nu un salariu de nimic pentru ceea ce fac. Vreau o diurnă ce să îmi ajungă să mă întrețin eu, nu și familia. Nu vreau să câștig 2000 de euro cu tot cu diurnă. Vreau ca legislația să fie aplicată, nu interpretată, cum îmi aud de-obicei. Vreau ca la pauza de 45 de ore să dorm într-un pat, să mănânc la o masă, nu acolo unde își fac nevoile toții. Vreau un duș cald. 

    Vreau să lucrez pentru țara mea, nu pentru străini! 

    Foarte bună e ideea cu mobilitate! Cu toate că nu sunt de-acord în totalitate. 

    Vreau ca regulamentul privind timpi de conducere să fie respectat.  

    Nu sunt de-acord cu venirea acasă după o lună... e o idioțeniei asta. Dar vreau ca cei ce nu respectă legislația, să fie aspru pedepsit. 

    Patronași se plâng că trebuie să lucreze cu peste 50 de legislați. Că sunt cheltuieli mari și încalcă unele prevederi impunând șoferului să nu parcheze unde sunt condiții cât de cât decente. Nu e problema șoferului. De aceea ai firmă și fac transport, să respecți legislația, ai cheltuieli. Banu ori cui îi place...dar munca, cui? Știm doar să ne plângem cât de rău e. E tare rău când vila nu e gata, mașina de lux stricată și contul la zeci de mii de euro. 

    Facem proteste, strigăm...dar care fac acele proteste în care cei de acolo de sus, suferă? 

    Franța a fost în protest! A mers cu vitanja și ia umplut de noroc. Au blocat drumuri, i-au lăsat pe cei din parlament să sufere. La noi care sunt aceea, uniți, care vor să facă un protest? 

    Sunt aproape 29 de ani în care statul Român nu a făcut nimic, de cât să distrugă economia, să ne vindem străinilor și să fugim din țara noastră pentru un trai mai bun. Mâna de lucru ieftină. Că facturile, benzina și motorina să o plătim mai scump de cât Occidentul. Noi nu câștigăm euro! Noi câștigăm lei. Iar minimul pe economie, net e de 1175 lei, nu euro. Și asta e net-ul! 

    Am fugit din țara noastră, fugim... unii dintre noi lucrează cinstit... 

    Dar și cei care au fugit printre străini, unii ne-au făcut de răs. 

    Acum, hai să gândim care e de vină? Statul, UE sau noi? 

    Toate cele bune!

    1. Te pisi la roata ,te caci in punga si faci dus la o saptamana ?Stii de ce? Pentru ca esti un jegos nespalat .Lasa vrajeala asta ieftina,plateste 50centi la wc si 2 euro la dus rasa voastra de nespalati ca pute carnea pe voi cand ajungeti la birou.

      Plec de la premisa ca esti un bun profesionist, dar slab pregatit din punct de vedere economic.

      O sa incerc sa explic pe intelesul tau. Romania anilor 2019 nu mai are industrie, bugetul de stat este alcatuit in mare parte din servicii, comert, industrie de tip lohn, adica se aduce materie prima de dincolo si se asambleaza in Ro fara mare profitabilitate si plus valoare, IT care sunt tot servicii ,exploatare forestiera si banci. Poate am omis cate ceva, sigur sunt si exceptii de fabrici dar foarte putine. Fiecare din aceste sectoare au o pondere (contributie) la PIB( produs intern brut).Vorbind de transport acesta contribuie cu 5% acesti bani folosind statului ptr pensii, salarii educatie etc. Pachetul mobilitate va afecta in special Romania, Bulgaria, tarile baltice, in mai mica masura Ungaria, Slovacia, Malta si aproape deloc Polonia, Cehia, Slovenia. De ce? Din causa pozitiei geografice. Un transportator polonez va putea face 7 saptamani si 3 zile de comunitate iar apoi isi ia cursa din Germania pana in tara lui, la fel Cehia, Slovenia, Croazia acestea mai accesibile cu Austria si Italia. In acest pachet se doreste reintoarcerea camionului si eu nu inteleg de ce masina si nu soferul obligatoriu. Sa revenim la Romania. Noi toti eu inclus ca admin si sofer totodata mi as dori sa fiu acasa lg fam sa fac transport din Cluj la Bv la Buc dar nu avem pret si infrastructura. Tu ca sofer doresti un salariu mai mare si eu sunt deacord ca in Romania nu poti trai cu un venit de 1000 ,1500 eur chiar deoarece viata este f scumpa. Cam asta ar fii plata pe national dar firma ca sa ti o plateasca net mai plateste un 50 la suta statului, de fapt platesti tu dar iti retine la baza. Deci tu ar trebui sa castigi 8000 ron si net ar fii 6000 .La preturile care sunt de 3.3/km, motorina si piese ca afara este aproape imposibil facand si o medie de 7000 km lunar in regula. Pe comunitate discursul este divers. Preturile practicate sunt intre 1.05 si 1.10 cent/km la transport standart prelata frig. Acestea sunt impuse monopolizate nu exista altele, valabil ptr toate firmele poloneze romane italiene etc care lucreaza cu marile firme de logistica. Lituanienii merg chiar mai jos dar nu stau sa explic motivul ca nu ne intereseaza. Deci acestia sunt cartonatii care vb voi soferii. Diferenta este de exprimare in logica ta, ca eu cu 4 camioane sau Cartrans cu 100 avem acelasi pret pe comunitate. Duvenbak pe comunitate cu filiale din Ro si Cehia au acelasi pret. Ei si firmele vestice care lucreza pe tara lor au pret mai mare, dar repet pe nationalul lor. Cu ce crezi ca te va avantaja acest pachet pe tine ca sofer?Crezi ca vei castiga mai bine?Si aici pretul face salariul. Eu de exemplu platesc salariu Ro si 70 diurna pe zi. Plus minus cam toti la fel. Sunt deacord ca nu e ok salariul si mi as fii dorit ca orice guvern sa faca o schimbare, cu cat platesti salariul mai mare sa scada impozitul pe acesta. De exemplu acum castigi 2100 diurna si 480 salariu Ro in eur exprimat, dar in mana iei 2400 . Eu preferam sa pot plati 2400 eur salariu si 300 impozit pe el la stat, si atunci nu mai era nevoie de diurna, dar asa nici o firma nu si permite sa mai dea 1000 eur impozit.  

      Revenind la firmele de transport, falimentul multora va atrage si alte firme, service, vulcanizari, dealari etc va fii ceva in lant, va scadea chiar consumul la supermarket deoarece soferii banii in tara ii cheltuie. Nu va fii bine ptr nimeni crede ma. Firmele mari se vor reorganiza intr un mod, dar vor scadea din salarii, deoarece nu mai au presiune sau soferii vor pleca afara. Daca pleci afara vei avea contract acolo, poate 2800 poate 3000 dar cauti casa, platesti masina gaz lumina etc.  

      Vei veni acasa in concediu 24 zile pe an, in anumite tari nu acordate continuu. Inteleg nemultumirea si experientele multor soferi, dar firmele, ca si soferii nu sunt la fel.  

      In loc de epilog, eu cu 4 masini ma voi descurca cred mult mai bine cu pachetul acesta, decat cei cu 50 100 . 

      Una o tin pe tur retur, poate nici nu intru in Ro doar nu e vama sa ma inregistreze, iar taho pe baza de gps mai dureaza. Urez sarbatori fericite tuturor si drumuri bune!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb