Transportatorii români se pregătesc de protest

Gheorghe Iorgoveanu
Ziarul BURSA #Companii / 8 ianuarie 2019

Pachetul Mobilitate 1, discutat în timpul preşedinţiei austriece a Consiliului Uniunii Europene, a stârnit revolta transportatorilor rutieri români. Deşi aceştia au atras anul trecut de nenumărate ori atenţia oficialilor români şi reprezentanţilor ţării noastre la Bruxelles că măsurile impuse în viitorul pachet de mobilitate încalcă grav drepturile conducătorilor auto şi trans­portatorilor din România, apelurile lor nu au primit un răspuns favorabil.

De aceea, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) îi invită pe toţi transportatorii rutieri din ţara noastră să se alăture protestului organizat la Bruxelles, în data de 10 ianuarie 2019, în faţa Parlamentului European, între orele 08:00 - 13:00, împotriva Pachetului Mobilitate 1.

Protestul este organizat de UNTRR împreună cu asociaţiile membre IRU din ţările est-europene şi alte ţări afectate de măsurile conţinute de Pachetul Mobilitate 1 bazate pe propunerile protecţioniste ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE.

Protestul este autorizat pentru un număr total de 600 de persoane şi 11 autocamioane.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 - 17 ianuarie 2019.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum:

- propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,

- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti,

- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat, în 3 decembrie 2018, poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalţi transportatori estici sunt trimişi acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană. În principal vor fi aplicate următoarele reguli:

- Aplicarea regulilor detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de res­trictiv: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii.

- Restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "răcire" (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul. Această restricţionare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piaţa liberă.

- Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deşi în documentele Preşedinţiei Austriece este recunoscută lipsa acută de spaţii de parcare sigure şi securizate în UE.

- Întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.

- Obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.

UNTTR susţine că propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor Membre din Ves­tul UE reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi prin măsurile propuse, care vor determina creşterea semnificativă a costurilor de operare şi restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE.

După aprobarea poziţiei Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea poziţiilor celor 3 instituţii europene - Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul de Trans­port UE în vederea aprobării textului final.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb