Uniunea Europeană pune la îndoială sprijinul acordat de guvernul german planului de vânzare a pachetului majoritar de la compania auto "Opel", deţinută de "General Motors", către "Magna International" Inc., şi arată că producatorul auto american ar trebui să reexamineze ofertele celorlalte părţi interesate de această preluare.
Comisia Europeană subliniază că a descoperit "indicii semnificative" din care rezultă că ajutorul promis de autorităţile germane companiei "Opel" (în cadrul acordului de preluare de către "Magna") nu este conform cu reglementările de concurenţă din UE.
"Potrivit anchetei preliminare a Comisiei, există indicii semnificative că ajutorul promis de guvernul german pentru
Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, i-a trimis o scrisoare ministrului german al economiei, Karl Theodor zu Guttenberg, prezentându-i îngrijorările sale în acest sens.
Germania, care şi-a exprimat susţinerea pentru cumpărătorul favorit - producătorul canadian de componente auto "Magna", asociat cu banca rusă "Sberbank", a fost acuzată de alte state, mai ales de Belgia şi Marea Britanie, că a acordat ajutoare financiare în scopuri protecţioniste.
Toate uzinele din Germania par să fie salvate în urma preluării "Opel" de către "Magna", în timp ce fabrica din Anvers (Belgia) riscă să fie închisă, iar uzinele din Spania şi Marea Britanie vor suporta mari reduceri de personal
"Magna", cel mai mare producator canadian de componente auto, şi "Sberbank" din Rusia sunt pe punctul de a finaliza acordul privind achiziţia a 55% din "Opel".
Cancelarul german Angela Merkel a făcut lobby pentru vânzarea către "Magna", ca să poată păstra locurile de muncă pe care le are "Opel" în această ţară.
Ministrul german al economiei a primit scrisoarea comisarului european pentru Concurenţă şi este încrezător că temerile UE privind vânzarea "Opel" pot fi îndepărtate. În plus, Germania arată că nu trebuie să obţină aprobarea UE pentru ajutorul de stat acordat companiei "Opel".