Doar trei din patru ţări vor semna astăzi acordul pentru oleoductul Constanţa - Trieste, din cauză că Italia nu şi-a desemnat, încă, o companie care să facă parte din proiect, susţin surse din Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF). "Nu ştim care este intenţia Italiei. Până la această oră, această ţară nu şi-a dat acordul de participare la sedinţa de mâine (n.r.astăzi) pentru proiectul oleoductului Constanţa-Trieste. Rămân să semneze doar trei ţări din cele patru implicate: România, Serbia şi Croaţia. Cea de-a patra ţară, Italia, încă nu şi-a desemnat o companie care să facă parte din PEOP Constanţa-Trieste. Poate s-au răzgândit", susţin sursele citate de NewsIn.
Iniţial, proiectul prevedea ca unul din capetele oleoductului să fie în Italia, la Trieste. În cadrul comitetului interstatal, se va discuta acordul privind constituirea companiei de dezvoltare a proiectului. Din partea României, vor face parte din companie societăţile "Oil Terminal Constanţa" şi "Conpet".
Studiul de fezabilitate a construcţiei oleoductului, efectuat de un consorţiu coordonat de către "Hill International" UK, prezintă trei posibile variante de capacitate de transport pentru conductă, respectiv de 40, 60 sau 90 milioane de tone/an.
Costurile pentru modernizarea şi mărirea capacităţii terminalului Constanţa sunt apreciate la 206 milioane de dolari pentru varianta de 40 milioane tone/an, 263 milioane dolari pentru 60 milioane tone/an şi 395 milioane dolari pentru 90 milioane tone/an.
Costurile totale pentru construcţia conductei de transport petrol au fost estimate la 2,27 miliarde dolari pentru 40 milioane tone/an, 2,81 miliarde dolari pentru 60 milioane tone/an si 4,26 miliarde dolari pentru capacitatea de 90 milioane tone/an.
Lungimea totală a conductei va fi de 1.360 kilometri, din care pe teritoriul României 649 kilometri, al Serbiei - 208, al Croaţiei - 423, al Sloveniei - 29 şi al Italiei - 10 kilometri.