Procesele de recrutare devin tot mai complexe, în actualul context al pieţei muncii, şi apelează la tehnologii avansate, precum data mining, inteligenţa artificială sau social hunting, care reuşesc să reducă cu până la 70% timpul în care companiile îşi găsesc angajaţi, potrivit True People, companie specializată în headhunting cu ajutorul tehnologiei, conform unui comunicat remis redacţiei.
"De la data mining, la inteligenţa artificială şi social hunting, multe astfel de tehnologii sunt integrate astăzi în procesele de recrutare folosite de True People. Printr-un parteneriat încheiat acum mai bine de un an cu unul dintre cei mai mari jucători globali din domeniu - Catenon, am reuşit să răspundem nevoilor din piaţă cu soluţii inovatoare, care eficientizează întregul proces şi în acelaşi timp răspund mult mai exact nevoilor fiecărei companii când vine vorba de angajaţii de pe poziţiile de management. Cu know how-ul unei reţele globale de headhunting şi procese tehnologice moderne reuşim astăzi să reducem cu până la 70% timpul de recrutare. Dacă până nu de mult companiile aşteptau chiar şi 9 luni pentru a găsi candidatul perfect care să îndeplinească toate cerinţele, acum, cu ajutorul tehnologiei, reuşim să găsim în 2 luni candidatul ideal", a declarat Elena Georgescu, fondator şi CEO True People.
În contextul carenţei accentuate a forţei de muncă, dar şi a cerinţelor tot mai mari din partea companiilor, apetenţa pentru serviciile de tip headhunting a luat amploare şi se simte o creştere de până la 33%, faţă de anii precedenţi. Cele mai multe companii care au apelat la servicii de headhunting au fost din domenii precum IT, media, telecom, retail, FMCG, luxury products şi gaming.
Odată cu parteneriatul cu Catenon, True People a reuşit să îşi crească capacitatea de livrare, de până la 70% .
În prezent, procesele True People reuşesc să atragă si sa valideze talente cu instrumente de e-sourcing avansate (AI research, data mining, social hunting, etc) , combinate cu cele de calibrare şi evaluare psihometrică şi mijloace multimedia de profilare şi raportare. Astfel, recrutarea devine mult mai eficienta şi transparentă şi companiile se bucură de un control mult mai mare al întregului proces. În plus, prin parteneriatul cu Catenon, care are operaţiuni pe cele cinci continente, dispersia geografică între candidaţi şi evaluatori este eliminată, iar informaţiile sunt disponibile în timp util şi de oriunde.
"Tehnologia permite o automatizare a unor procese manuale şi reprezintă un beneficiu ca timp, mai ales pentru partea de cercetare a pieţei sau de raportare şi profilare pentru clienţi. Dincolo de beneficiul timpului câştigat însă, aceasta ajută într-un domeniu foarte important pentru succesul unei recrutări şi anume în a ajunge la cât mai mulţi oameni care pot fi candidaţi finali. Tehnologia de care dispunem reuşeşte să împingă mesaje şi anunţurile de recrutare către anumite huburi, comunităţi specifice unde se găsesc profesioniştii căutaţi, prin motoare de inteligenţă artificială pentru generarea de contacte, extracţia de date (data mining), modalitatea de gestionare eficientă a acestor date (data scraping) etc", explică Elena Georgescu.
După pandemie, companiile şi-au reluat activ căutarea de angajaţi, mai ales în domeniile afectate de măsurile impuse pe fondul Covid-19 şi au inclus posibilitatea de muncă remote. Actualul context geopolitic nu şi-a pus amprenta încă asupra planurilor de dezvoltare ale companiilor, astfel că multe îşi continuă planurile şi vizează creşterea numărului de angajaţi. Estimările indică o creştere a serviciilor de recrutare, mai ales în zona de headhunting, lucru care va determina tot mai multe companii din industrie să apeleze la tehnologie, se menţionează în comunicat.