Autorităţile de turism din Elveţia le solicită locuitorilor să îşi petreacă vacanţa de vară în ţară pentru a ajuta sectorul să îşi revină după pierderile suferite în timpul crizei Covid-19, scrie publicaţia TheLocal.ch, transmite News.ro.
Potrivit unui studiu al Observatoire Valaisan du Tourisme, publicat luna trecută, turismul elveţian a pierdut venituri de aproape 9 miliarde de franci de la începutul pandemiei, la jumătatea lunii martie.
Însă acum, odată cu relaxarea condiţiilor, când publicul poate călători din nou liber, oficialii din turism speră că populaţia Elveţiei va opta să pentru vacanţele în ţară.
Board-ul oficialilor din turism, Switzerland Tourism, a lansat două campanii majore pentru a atrage rezidenţii să aleagă vacanţele interne, "staycations", în locul călătoriilor în afara graniţelor.
Prima campanie se numeşte "Avem nevoie de Elveţia" şi se concentrează pe diversitatea peisajului ţării.
Cealaltă campanie, "Curat şi sigur" subliniază reputaţia Elveţiei pentru curăţenie şi siguranţă, care sunt preocupări primare în rândul publicului după criza de sănătate şi ar putea fi "un punct de vânzare puternic".
Campania prezintă toate măsurile de siguranţă şi igienă implementate de sectoarele hoteliere, wellness şi restaurante ale ţării, precum şi infrastructura turistică generală.
În plus, având în vedere că aproape toate economiile cantoanelor se bazează pe veniturile din turism, "regiunile sunt angajate într-o concurenţă acerbă" pentru a-i convinge pe elveţieni să rămână în ţară, potrivit unui raport al televiziunii RTS.
Populaţia Elveţiei "nu a fost niciodată atât de curtată în propria ţară", se arată în materialul RTS.
De altfel, cantoanele şi regiunile elveţiene au diverse oferte pentru turişti.
Pandemia ar putea provoca pierderi de 8,7 miliarde franci (9,05 miliarde de dolari SUA) pentru turismul elveţian între lunile martie şi iunie 2020, potrivit unui studiu publicat luna trecută.
Realizat de Institutul de Turism al HES-SO Valais, studiul a implicat peste 3.500 de actori importanţi ai turismului, inclusiv restaurante, hoteluri, companii care administrează teleschiuri şi organizaţii turistice.
Rezultatele studiului indică faptul că proprietarii elveţieni de restaurante se aşteaptă ca vânzările să scadă cu aproximativ 95% în aprilie şi mai, cu o pierdere a cifrei de afaceri de cel puţin 4,5 miliarde franci în 2020.
Turismul este unul dintre sectoarele cheie din economia Elveţiei. Cifrele de la Oficiul Federal de Statistică din Elveţia au arătat că sectorul a contribuit cu 47,2 miliarde franci în 2018.
Potrivit lui Erik Jakob, şeful Secretariatului de stat elveţian pentru Afaceri Economice (SECO), departamentele relevante ale guvernului elveţian examinează acum o propunere pentru a acorda un pachet de stimulare în valoare de 40 de milioane franci pentru sprijinirea sectorului turismului.