Turoperatorul israelian Meshek Wings a anunţat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că, începând cu data de 21 aprilie, va introduce un charter Israel-Oradea, cu un zbor pe săptămână.
Meidan Butnaru, directorul comercial al companiei, a declarat: "Cheia dezvoltării turistice este partea aviatică. Dacă turistul nu ajunge cu uşurinţă la destinaţii, aceastea nu vor mai fi luate în consideraţie, indiferent ce au de oferit".
În ceea ce priveşte profilul turiştilor israelieni, oficialul Meshek Wings a afirmat că aceştia vin în ţara noastră prin sindicate şi sunt dispuşi să cheltuie sume mai mari de bani decât alţi străini. În medie, un turist israelian cheltuie 80-100 de dolari pe zi şi preferă hotelurile de la patru stele în sus. Cele mai căutate activităţi solicitate de aceştia au fost croazierele în Delta Dunării şi tururi în Bucureşti. Israelienii cumpără, cel mai frecvent, haine, produse Gerovital, mezeluri-brânzeturi şi suveniruri specifice obiectivelor turistice.
Mihai Jurca, preşedintele Asociaţiei de Promovare Turistică Oradea, a afirmat că Oradea a ocupat locul doi în ţară, în ceea ce priveşte atragerea de fonduri europene, cu 247 de milioane de euro, iar dintre aceştia 55 de milioane au fost investiţi în proiecte turistice. Astfel, turiştii care ajung aici vor vedea că Cetatea Oradea a fost reabilitată - o investiţie de 19 milioane de euro, la fel şi Piaţa Centrală - cu un cost de 5 milioane de euro. De asemenea, Centrul Istoric a fost reabilitat - costuri ce s-au ridicat la 3,5 milioane de euro, iar la sfârşitul lunii mai va fi inaugurat un Aqua Park, care a costat 20 de milioane de euro.
Domnul Jurca a mai precizat că Oradea reprezintă o destinaţie importantă pentru turiştii israelieni şi pentru faptul că 37% din populaţie a fost constituită de comunitatea evreiască, aici existând şi şapte sinagogi.
Reprezentantul Asociaţiei de Promovare Turistică Oradea se aşteaptă la un număr de 2000-2500 de israelieni odată cu introducerea acestui charter. Pe lângă turiştii israelieni, sunt targetate şi pieţele din Austria şi Ungaria.
În afară de zborul către Oradea, Meshek Wings mai are curse spre Bucureşti şi Constanţa.
Din totalul de 220.000 de turişti israelieni veniţi în România anul trecut, conform Institutului Naţional de Statistică, 4000 dintre aceştia au ajuns pe Litoral, iar în acest an se aşteaptă o creştere a numărului lor de până la 7000 de turişti, care ar aduce la buget 7 milioane de euro.
Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică (FAPT) şi al Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, a precizat că au fost investiţi 25.000 de euro în spoturi radio difuzate în Israel pentru promovarea litoralului românesc. De asemenea, FAPT îşi doreşte să atragă turişti şi din Italia, Grecia, Cipru, Turcia, Republica Moldova şi Marea Britanie, astfel a organizat infotripuri cu jurnalişti şi bloggeri din aceste ţări pentru a promova Litoralul şi Delta Dunării. Numărul turiştilor ajunşi în Delta Dunării a fost în creştere cu 25%, ajungând la 30-40.000.
Anca Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, a declarat că România trece printr-un moment cheie, fiind o destinaţie sigură, care nu a fost afectată de imigranţi şi este important să atragă mai mulţi turişti străini în ţară. În ceea ce priveşte piaţa israeliană, doamna Nedea consideră că aceasta are şanse să ajungă primul generator de turişti în România, astfel biroul de turism de la Tel-Aviv va fi redeschis.
Israelul se află pe locul doi în topul ţărilor care generează turişti pentru România, în 2015 numărul acestora fiind de 219.307, conform datelor Institutului Naţional de Statistică. Cei mai mulţi s-au cazat în Bucureşti şi în marile oraşe reşedinţe de judeţ, în jur de 160.000 de turişti israelieni, 4.892 au ajuns pe litoral şi 4.494 în Delta Dunării.