Instituţia financiară Capital Financial Services S.A., care operează sub brandul Twispay, a procesat cu succes, în prima jumătate a anului 2023, peste 600.000 de tranzacţii cu cardul, cu peste 20% mai mult, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei citate, industriile cu cele mai mari valori ale tranzacţiei medii au fost vânzările de tehnologie (294 Euro, cu 17% mai puţin decât în aceeaşi perioadă din 2022), asigurările (214 Euro, în creştere cu 30%) şi serviciile aeriene, care s-au menţinut relativ stabile (179 Euro, comparativ cu 187 Euro, în primul semestru din 2022). Categoriile care au înregistrat valori ridicate au inclus şi zona de active digitale, cu o medie de 154 Euro/tranzacţie şi magazinele de retail, care oferă produse gastronomice de specialitate, cu 102 Euro/tranzacţie.
Pentru a veni în întâmpinarea celor peste 400 de comercianţi care folosesc serviciile Twispay de acceptare la plată, instituţia financiară şi-a consolidat departamentul de refuzuri la plata. Procesul permite posesorilor de card să solicite instituţiei emitente a cardului stornarea unei tranzacţii, în cazul în care magazinul online nu şi-a îndeplinit responsabilităţile sau produsele şi serviciile nu au fost conforme cu prezentarea lor.
"Refuzul la plata sau chargeback-ul este o practică benefică pentru industrie, fiindcă le oferă consumatorilor încredere în e-commerce şi îi face mai deschişi să exploreze şi să descopere noi branduri şi magazine. Cu toate acestea, există cazuri în care unii cumpărători aleg să iniţieze procedura de refuz la plată în situaţii ce ar putea fi soluţionate direct, comunicând cu comerciantul sau realizând un retur clasic. În aceste cazuri, abuzul de chargeback poate deveni periculos pentru magazinul online, nu doar fiindcă generează pierderi financiare comerciantului, ci şi pentru că îi afectează relaţia cu procesatorii şi schemele de plată, precum Visa şi Mastercard. O rată de stornare mare vine cu comisioane de procesare direct proporţionale. Dacă ea depăşeşte 0.9%, în cazul Visa, şi 1%, pentru Mastercard, comerciantul devine indezirabil. De aceea, este necesar ca operatorii să răspundă prompt solicitărilor clienţilor, înainte ca ele să escaladeze în chargeback.", declară Augustin Dobre, CEO Capital Financial Services.
În cazul comercianţilor Twispay, cele mai multe dintre cererile de chargeback au fost iniţiate de consumatori care au declarat că nu au primit produsele sau serviciile comandate. Prin departamentul său dedicat, instituţia a gestionat împreună cu clienţii săi B2B fiecare solicitare, se mai arată în comunicat.