Uber îşi dezvoltă brand-ul de livrat mâncare - Uber Eats - în Japonia, cu ajutorul livratorilor în vârstă, a informat CEO-ul companiei, Dara Khosrowshahi, conform Bloomberg.
Khosrowshahi a vizitat Japonia în această săptămână pentru a sublinia importanţa pieţei japoneze pentru compania americană. Uber se dezvoltă pe piaţa de livrat mâncare japoneză, în contextul în care legile din Japonia privind serviciile de "ride-sharing" sunt foarte stricte.
"Persoanele în vârstă vor să devină curieri. Uber Eats este un succes în Japonia şi reprezintă o introducere foarte eficientă a brand-ului Uber", a declarat Khosrowshahi.
Dezvoltarea Uber Eats ar putea reprezenta, deocamdată, cea mai bună şansă a companiei de a avea succes în a treia cea mai mare economie a planetei. Peste 10.000 de restaurante şi 15.000 de curieri fac parte din reţeaua de livrări Uber Eats din 10 oraşe japoneze, conform lui Khosrowshahi. Astfel, Uber ar putea ajunge la 15% din populaţia Japoniei, faţă de 70% în SUA. "Mai este destul loc de creştere", a afirmat CEO-ul companiei.
Populaţia Japoniei, cu o rată a şomajului de doar 2,4%, este una care îmbătrâneşte iar scutecele pentru adulţi se vând mai bine decât cele pentru copii. Astfel, persoanele în vârstă îşi caută de lucru şi apelează la industria de livrat mâncare.
Deşi majoritatea curierilor livrează mâncarea folosindu-se de biciclete sau de un scuter, cei în vârstă merg pe jos. "Este ceva specific Japoniei şi vrem să extindem acest lucru şi în restul lumii", a afirmat Khosrowshahi.