Uniunea Democrată Maghiară din România a depus, astăzi, în Parlament, o propunere legislativă prin care cere autonomia Ţinutului Secuiesc, în contextul în care, potrivit Libertatea.ro, un alt proiect, cu acelaşi conţinut, a fost respins de Legislativ, în 2018.
Iniţiatorii proiectului, deputaţii Biro Zsolt-Istvan şi Kulcsar-Terza Jozsef-György, au afirmat, potrivit sursei citate, că acţiunea urmăreşte stabilirea relaţiilor de durată între populaţia majoritară şi cea minoritară.
Cei doi au declarat, conform sursei: "Unul dintre importantele consecinţe ale abordării legii ar fi fundamentarea durabilă a stabilităţii relaţiilor între populaţia majoritară română şi minoritatea maghiară. Recunoaşterea şi acordarea autonomiei teritoriale a Ţinutului Secuiesc ar duce la o reală reconciliere româno-maghiară".
Potrivit proiectului, Ţinutul Secuiesc se vrea o comunitate autonomă, în care limba oficială este cea maghiară, condusă de un preşedinte, ales prin vot direct de membrii comunităţii.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Csilla în data de 24.12.2019, 18:04)
Cadou de Craciun este asta, pentru fratii mei romani
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Ion Pop în data de 25.12.2019, 13:19)
Propunerea legislativă care vizează autonomia aşa-zisului ţinut secuiesc, este un proiect retrograd, o întoarcere în timp către perioada medievală sau o revenire la perioada de după cel de Al Doilea Război Mondial, când dominaţia sovietică, bolşevică, a trasat artificial, în mod dramatic, graniţe în interiorul naţiunilor cu scopul de a le fragmenta, şubrezi, aservi şi domina.
Budapesta a fost cea dintâi care a anihilat autonomia secuilor. În 1876, când Guvernul de la Budapesta a realizat reforma administrativă şi reorganizarea teritorială a Transilvaniei, unită cu Ungaria în 1867. Atunci a fost dizolvată legislativ autonomia secuilor. Vechile scaune secuieşti au dispărut la fel ca şi scaunele săseşti, despre care politicienii maghiari afirmau la vremea respectivă că sunt resturi ale epocii medievale care nu pot exista într-un stat modern.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 14:22)
Da,dar acum Victor Orban face pe mortu-n păpușoi si nu numai că le ține isonul dar îi si întărată.El vrea toată Transilvania și pe mă-sa,nu știu ce mai vrea.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2019, 18:28)
Domnilor maghiari, cine seamănă sămânța neîncrederii? Voi sunteți cei ce încercați să înjunghiați poporul român și pentru asta stați la pândă ca animalele de pradă. Fără rușine, fără remușcări, plini de ură, aveți un singur scop-destrămarea României. Mă bucur că prin comportamentul vostru ne uniți, pe noi, românii și ne țineți trează conștiința de neam.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2019, 19:13)
Doamna Melinda Borboly de la Miercurea Ciuc e foarte draguta ! Sunt roman si voi vota cu dansa la locale !
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 09:55)
Foarte bine! Romania este o tara care respecta drepturile minoritatilor! Udmr-ul cere limba oficiala in tinutul secuiesc!? Exista de foarte mult timp! Vor si presedinte ales de ei!? Primarii nu sunt alesi de ei???? Politicienii astia vomita numai gandagi! Ar trebui sa lucreze cu totii pentru dezvoltarea Romaniei si pentru prosperitatea tuturor cetatenilor acestei tari!!!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:36)
Într-o emisiune la TV, Vadim Tudor lauda de asemenea frumusețea unguroaicelor si a precizat: noi romanii ne-am avut bine întotdeauna cu unguroaicele; cu ei nu ne putem înțelege......
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2019, 17:38)
Mult blace si la mine ungureste limba. Daca e vorbita de doamna draguta din Miercurea Ciuc vreau si eu sa dau un vot intr-o dinsa la locale. Cum se face acolo la Tinut Secuiesc, toti merge la gramada sau mergem frumos pe rinduri ?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2019, 20:04)
Vă amintiți cand Basescu si acolitii săi au taiat salariile bugetarilor cu 25%,măsură total anticonstituțională?Dacă UDMR nu vota pentru ,atunci acest lucru nu era posibil.Din acest motiv,electoratul maghiar a taxat UDMR-ul si il taxează incă.Acum UDMR vrea să dreagă busuiocul cu tot felul de chestii,dar fără folos.Ar trebui să facem si noi la fel:minți nu te ții de promisiuni du-te dracului.Altul la rand.Eu personal si acum il detest pe Băsescu că a incălcat legea în asemenea hal.Și o să?i detest pe toți cei care sunt la putere si încearcă să-l imite.Nu e nimic bun de imitat.Cand e vorba să ne altoiască nu se face nicio discriminare așa că,nu cred că este cazul să ne certăm între noi.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 09:48)
Sa nu uitam ca voi bugetarii sunteti o minoritate in societatea romneasca,care reprezentati doar 15-20% din populatie! Voi,bugetarii,traiti precum niste paraziti pe spinarea majoritatii!! Ce este cel mai grav este faptul ca voi,bugetarii,traiti mult mai bine decat majoritatea populatiei care produce pentru voi,pomanagiilor!!!
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:10)
De ce nu vii să fii și tu parazit?Atunci si guvernul e parazit și parlamentul e parazit și presedintele e parazit.Dacă este incălcată constitutia , democratia ,,intt-o țată nu contează unde lucrezi.Si ar trebui să te exprimi decent.Trebuia să inveți acest lucru acasă și la școală.Sau ai învătat acest lucru de la domnul Băsescu?Atunci a spus că celor cărora nu le convine să plece din tară.Și au plecat.Foarte mulți.Aș simți o mare bucurie dacă ar pleca și el cu toată familia lui.Vorba lui Vadim:,ducă-se pe pustii!
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:40)
Ai uitat să-i precizezi că sunt "un clan al neamurilor".
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 13:44)
Toti vrem sa fim bugetari dar nu exista loc pentru toti! Ca sa nu mai existe aceasta nedreptate,consider ca trebuie redus drastic numarul bugetarilor! Si politicienii sunt paraziti dar din pacate fara ei nu se poate! Daca se punea in aplicare rezultatul referendumului pe care l-a sustinut Basescu,pe care tu il injuri,acum am fi avut mai putini paraziti in parlament!!! Ma voi exprima decent atunci cand si voi bugetarii veti inceta sa mai santajati o tara intreaga!!!!
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 14:28)
Eu nu il înjur îl detest.Si asta tocmai fiindcă am votat cu el și m-a dezamăgit.Un om foarte prefăcut.El să iasă basm curată intotdeauna.El e curat ca lacrima,restul sunt corupti.
5. fără titlu
(mesaj trimis de mariuss în data de 25.12.2019, 04:07)
asta nu e proiect de lege ci declaratie de razboi prin continuarea starii de ireconciliere si instigare la acte de rebeliune impotriva statului recunoscuta chiar de ei in caz de neindeplinire a acestei cereri care incalca si constitutia , romania este stat indivizibil da?, autonomia inseamna practic stat in stat , avem 2 milioane de cetateni romani care multi dintre ei nu cunosc limba statului al caror cetateni sint si asta se intimpla din cauza noastra ca noi am permis asa ceva inca de la trianon , prima conditie a unitatii unui grup implicit a puterii acestuia este sa vorbeasca aceeasi limba , unii romani ar zice ca au relatii bune cu maghiarii ca sint baieti de treaba fara sa le treaca prin cap ca aceiasi baieti de treaba prin voturile lor sustin o organizatie total antiromaneasca ca U D M R pe scena politica
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:45)
...pardon, unii romani au relații bune cu unguroaicele, ca sunt fete de treaba. Cu ei, mai puțin.
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 07:21)
” PROST nu este cel care CERE , PROST este cel care DĂ ” !!! :) :-( :)
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 09:19)
Parerea mea e ca niste bastoane pe spinarea udemeristilor ar contribui la concilierea romano-maghiara.
8. fără titlu
(mesaj trimis de ovidiu în data de 25.12.2019, 09:21)
Cred ca daca am schimba legea prin ridicarea praglui de 5% loa7%,de intrare in parlament ,am elimina aceste jeguri care numai binele tarii nu-l vrea,sau sa iesimmasiv la vot atunci vnu vor mai face pragul electoral!
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 09:59)
Cu tot respectul,dar cred ca nu este o idee buna ca reprezentantii minoritatii maghiare sa fie exclusi din parlament!
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:15)
Si eu cred la fel.Lucrurile se rezolvă cu diplomație nu cu injurii sau cu parul.
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:48)
Corect! in foarte multe cazuri au dat dovadă de mai multă maturitate politică decât ai noștri.
8.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de mariuss în data de 25.12.2019, 12:27)
diplomatia nu este posibila cu acest neam care a crescut cu ideea ca sint stapinii acetor locuri , este ori noi ori ei, ori accepta asimilarea ori pleaca, nu ne intereseaza limba lor, cultura lor, respectul pe care il cer de la noi cind ei sint pe teritoriu strain si ar trebui sa fie ei care acorda respect , este deajuns sa ne uitam inapoi in timp ca sa vedem crimele comise cu sadism la adresa romanilor de-a lungul istoriei , victor orban prin politica de sustinere a demografiei urmareste de fapt sa-si faca o armata de unguri cu care sa incerce refacerea imperiului in perspectiva slabirii UE
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.12.2019, 10:58)
Cred ca se face o confuzie. Într-o discuție cu un concetatean ungur, la un moment am folosit expresia "secuime" referindu-ma la zona Miercurea Ciuc. Am fost "pus la punct" promt spunandu-mi-se ca acolo este in "ungurime" nu in secuime.
Atunci, cei care cer autonomia Ținutului secuiesc cum vor rezolva problema "ungurimii/secuimii"?
10. fără titlu
(mesaj trimis de Om în data de 25.12.2019, 11:04)
Ce trebuie sa înțelegem este ca de câte ori vor identifica o vulnerabilitate, "eleganții" parlamentari maghiari, vor sari la gatul locuitorilor romani din Ținutul Romanesc cu numele secuiesc. Asta este cauza pentru care au întrat la guvernare alături de orice formațiune politica: agresiunea asupra romanilor prin metoda calului troian. Sper ca politicienii romani de etnie romana sa nu fie în poziția de a accepta asa ceva, în veci.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2019, 17:48)
Mai trag cite o petarda ungurii. Se pare ca e nevoie de sculat spirite in romani. Eu sint de acord cu secuimea lor autonoma dar vine o singura problema: taxele. Daca romanii le baga taxe de nu pot sa faca nici un fel de afacere apoi nu cred ca mai au vreo sansa cu tarisoara lor in tara noastra. Devin o ENCLAVA izolata si vor muri incet, unul cite unul pina cind vor realiza ca nu e bine ceea ce au obtinut.
Acest proces este foarte democratic, exact cum vor ei acum, sa negocieze de la egal la egal.
Intotdeauna pestele mare l-a inghitit pe cel mic....
12. Aprobare,
(mesaj trimis de Daniel în data de 26.12.2019, 22:26)
Sunt dispus sa-l aprob daca il trimite la mine.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2019, 04:59)
cred ca noi ce.i din strainatate , ar trebui sa ne organizam si daca e posibil tot pe 10 august , ca la intoarcerea in tara , un milionn , poate chiar si doua de romani , sa ne oprim o zi in budapesta si sa.i intrebam un pic ce vor , dupa care sa continuam inca o zi in zona "autonoma" , dar de data aceasta cu niste rangute si sa le dam "autonomie" celor care au cetatenie romana , dar ei nu stiu limba . ce spuneti nu ar fi mai bine , mai au timp sa plece , daca nu le convine in romania , pana pe 10 august .
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2019, 22:30)
Numai bataie si violenta aveti in cap. Iar cand v-au tras-o jandarmii, jeleati ca niste edzip penibile. Hai sictir cu diaspora voastra ipocrita si prefacuta.
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2019, 17:46)
la bucuresti noi am venit pasnici , pentru a ajuta la scoaterea Romaniei din mocirla in care a bagat.o psd-ul , doar ca tot psd-ul a bagat fel de fel de persoane printre noi si daca ne.au tras.o , nu ne.au tras.o noua , desteptule , le.au tras.o tuturor romanilor , caci printre noi , erau si bucuresteni si oameni veniti din toate colturile tarii si ce e si mai rau le.au tras.o si turistilor straini , oameni nevinovati , dornici sa afle adevarul din Romania , pentru ca in afara lumii in care traiesti tu , toti stiu ce se intampla in tara . vezi cazul jandarmerite.i "batute de diaspora " ... tot colegii ei deghizati au batut.o , cat despre restul comentariului tau e o vorba romaneasca care spune asa - " daca te pui in minte cu un pros , esti mai prost ca el " .
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2019, 12:08)
Prin autonomie,mai departe unde ajungem?Numai cine nu gandeste poate sustine asemenea aberatii.