Asociaţia Internaţională a Transportului Public (UITP) solicită Municipalităţii să sprijine transportul public, precum şi o strategie generală de mobilitate în Bucureşti "pe termen lung", se arată într-un comunicat al asociaţiei remis redacţiei.
"Cerem public ca Municipalitatea să sprijine transportul public şi o strategie generală de mobilitate în Bucureşti într-un mod clar, coerent şi pe termen lung. Credem cu tărie că fondurile şi sprijinul necesare celui mai mare operator de transport bucureştean - RATB - sunt critice nu doar pentru îndeplinirea operaţiunilor zilnice, ci şi pentru o mult-aşteptată modernizare", transmite comunicatul Asociaţiei Internaţionale a Transportului Public adresat primarul general interimar al Capitalei, Ştefănel Dan Marin.
În viziunea UITP, un management profesionist şi stabil este necesar pentru ca transportul public bucureştean să poată răspunde provocărilor în domeniul mobilităţii.
"În numele Asociaţiei Internaţionale a Transportului Public şi al întregii comunităţi a transportului public european am dori să vă atragem atenţia asupra situaţiei curente a mobilităţii urbane în Bucureşti, inclusiv asupra funcţionării principalului operator de transport în comun, RATB, care este, totodată, şi cel mai mare şi mai activ membru UITP din România. Credem cu tărie că Bucureştiul, fiind a şasea capitală europeană ca mărime, are un mare potenţial în privinţa mobilităţii colective durabile. Acest fapt este important ţinând cont că astăzi transportul este unul dintre cei mai importanţi factori pentru economia şi competitivitatea oraşelor din Europa şi din întreaga lume", precizează comunicatul.
Conform acestuia, Bucureştiul este cunoscut pentru "severele problemele de trafic" care au un impact negativ asupra a numeroase aspecte urbanistice, sociale şi economice.
"Atât UITP, cât şi Comisia Europeană sunt convinse că investiţiile în transportul public sunt esenţiale nu doar pentru a spori eficienţa economică şi de mediu a oraşelor, cât şi pentru a îmbunătăţi condiţiile de viaţă şi de lucru ale cetăţenilor. În acest caz transportul public - atât la nivel operaţional, cât şi la cel managerial - are nevoie de o siguranţă financiară, managerială şi politică clară, deoarece este vorba de un proiect complex şi pe termen lung", menţionează UITP.
În ultimii trei ani, Asociaţia a observat cu îngrijorare rata crescută de rotaţie a personalului în privinţa managerilor generali ai RATB, iar aceasta a avut un impact defavorabil asupra calităţii şi continuităţii funcţionării şi operaţiunilor de zi cu zi ale companiei.
"În privinţa aspectelor operaţionale dorim să vă atragem atenţia că o bună parte din flota relativ modernă de autobuze a RATB rămâne nefolosită, în timp ce o altă parte nu îndeplineşte standardele de funcţionare şi confort, rezultat al lipsei de fonduri pentru operaţiunile curente de întreţinere şi mentenanţă. Pe cale de consecinţă, RATB a avut dificultăţi în a-şi îndeplini sarcinile de zi cu zi, deci nici investiţiile în modernizare nu au fost posibile. Deşi un număr semnificativ de investiţii folositoare au fost făcute în infrastructura rutieră (de ex. Pasajul Basarab, repararea şi modernizarea a numeroase străzi, etc.) şi lucrările la sistemul de metrou continuă, traficul zilnic în Bucureşti continuă să rămână o mare problemă pentru cetăţeni", se mai arată în comunicat.