"Le Port de La Rochelle", o pânză de Paul Signac, estimată la 1,5 milioane de euro, a fost furată din Muzeul de Beaux-Arts din Nancy anul trecut. Pictura impresionistă a fost regăsită la Kiev de autorităţile ucrainene. Infractorii ar fi implicaţi şi în furtul unei opere de Auguste Renoir la Viena, scrie le Figaro.
Autorităţile ucrainene au anunţat ieri, că au confiscat la Kiev un tablou al artistului impresionist francez Paul Signac, furat în mai 2018 din Muzeul Beaux-Arts de la Nancy (nord-est-ul Franţei).
"În curând vom putea să redăm muzeului acest tablou", a spus ministrul ucrainean de Interne Arsen Avakov prezentând pânza "Le Port de la Rochelle" în prezenţa ambasadoarei din Franţa Isabelle Dumont, mai informează Le Figaro.
Această lucrare datată în 1915, ce ilustrează nişte bărci la intrarea în portul Rochelle, a fost decupată din ramă. "O expertiză realizată de justiţia franceză tocmai a confirmat autenticitatea pânzei" de 46 de centimetri pe 55 cm, a precizat primarul oraşului Nancy într-un comunicat.
Lucrarea a fost lăsată moştenire împreună cu alte 116 lucrări oraşului Nancy în 1965 de văduva colecţionarului Henri Galilee.
Hoţii, toţi ucraineni, au fost arestaţi, a transmis presei şeful Poliţiei, Serghei Kniazev, precizând că tabloul a fost regăsit la Kiev, la domiciliul unui bărbat care ar avea legătură cu moartea unui bijutier.
"Am primit informaţii despre un grup de persoane care caută cumpărători pentru tablouri furate din Europa anul trecut", a explicat un alt responsabil al Poliţiei, Serghei Tykhonov. "Mai multe opere de artă au fost descoperite, între care şi acest tablou, în urma unor percheziţii".
Potrivit lui Kniazev, forţele de ordine ucrainene cooperează cu omologii lor austrieci pentru a verifica o eventuală implicare a acestei grupări în furtul de la Viena al unui tablou semnat de Auguste Renoir.
Paul Signac a fost pictor francez neoimpresionist, grafician şi acuarelist, discipol al lui Georges Seurat şi, împreună cu el, a dezvoltat tehnica pointilismului (denumit şi divizionism) în pictură - pentru a asigura efectul fuziunii culorilor pe retină foloseau tonuri pure, juxtapuse, ca elementele unui mozaic, în suprafeţe din ce în ce mai mici, mai informează presa.