O parte dintre aparatele pentru plata cu cardul la comercianţi (POS) ale unor bănci, printre care BCR, Banca Transilvania şi Bancpost, au avut probleme de funcţionare din cauza schimbării sistemului naţional de apelare în reţelele de telefonie fixă, au confirmat băncile, pentru NewsIn.
În momentul în care se efectuează o tranzacţie prin POS, acesta se conectează la sistemul informatic al unei bănci printr-o operaţiune asemănătoare unui apel telefonic. Astfel, unele POS-uri ale băncilor care folosesc reţeaua Romtelecom nu au putut fi folosite pentru tranzacţii, din cauză că numerele de telefon corespondente nu conţineau şi prefixul de judeţ.
Reprezentanţii Romtelecom susţin că au informat băncile, încă din februarie - martie, în legătură cu modificările necesare şi că, în cazul în care există încă probleme legate de unele POS-uri, acestea trebuie rezolvate la nivelul fiecărei bănci.
De la 1 octombrie, la apelarea unui număr în vechiul format, utilizatorii vor fi anunţaţi că numărul nu există.