Producătorul anglo-olandez de bunuri de larg consum "Unilever" a decis să cumpere societatea americană "Alberto Culver" Co., plătind în schimb 3,7 miliarde dolari. În urma acestei achiziţii, "Unilever" va deveni cel mai mare producător mondial de balsamuri pentru păr.
Acţionarii "Alberto Culver" vor primi 37,50 dolari/titlu, cu aproximativ 19% mai mult decât preţul de închidere din data de 24 septembrie, conform anunţului "Unilever". Achiziţia va aduce companiei "Unilever" câştiguri pe acţiune încă din primul an.
În anul fiscal încheiat în 30 iunie, "Alberto Culver" a avut vânzări de 1,6 miliarde dolari şi profituri înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări de 250 de milioane de dolari.
Directorul executiv al "Unilever", Paul Polman, şi-a stabilit ca ţintă dublarea vânzărilor companiei.
"Unilever" şi-a extins operaţiunile pe segmentul îngrijirii personale în urmă cu un an, după ce a preluat unele operaţiuni ale companiei "Sara Lee" Corp. "Unilever" vrea să se extindă în afara Europei de Vest, întrucât aceasta este singura regiune în care şi-a micşorat vânzările în primul semestru din 2010.