Compania anglo-olandeză "Unilever" Plc îşi va desprinde divizia de produse lactate tartinabile, pe care o va transforma într-o companie de sine stătătoare, acesta fiind un prim pas către o posibilă ieşire dintr-o afacere pe care societatea a încercat să o redreseze în ultimii doi ani.
Divizia, care include mărcile Becel, Flora şi I Can't Believe It's Not Butter, va fi pe deplin operaţională la mijlocul anului 2015 şi va avea activităţi numai pe pieţele dezvoltate, potrivit anunţului făcut ieri de directorul financiar Jean-Marc Huet. Noua societate se va numi "Baking, Cooking and Spreading Company".
Scăderea pieţei margarinei şi a preţurilor de consum au generat reducerea vânzărilor de produse lactate tartinabile ale "Unilever", în ultimii doi ani. Separarea de aceste activităţi nu va duce deocamdată la înstrăinarea diviziei, conform oficialilor companiei.
Amintim că, în luna mai, "Unilever" a decis să-şi vândă operaţiunile nord-americane producătoare de sos pentru paste, derulate sub brandurile Ragu şi Bertolli, obţinând pe acestea 2,15 miliarde dolari de la "Mizkan Group" din Japonia. Mărcile Ragu şi Bertolli au avut vânzări anuale de peste 600 de milioane de dolari. Această tranzacţie a venit după ce, în 2013, compania şi-a înstrăinat brandul de dressing pentru salată Wishbone şi cel de unt de arahide Skippy, în cadrul procesului de restructurare a portofoliului.
"Unilever" vrea să se concentreze pe produsele de îngrijire personală, care generează o marjă mai mare de profit, în special pe pieţele emergente.