• Compania a avut pierderi de peste 250 milioane de euro în ultimul trimestru din 2004
Grupul anglo-olandez "Unilever", cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, renunţă la structura sa managerială duală (doi directori executivi) - care a durat vreme de 75 de ani. Aceasta este urmarea înregistrării unor pierderi de peste 250 de milioane de euro în trimestrul al patrulea al anului trecut.
"Unilever" intenţionează să renunţe la structura sa managerială cu două Consilii de Administraţie distincte, conduse de doi preşedinţi diferiţi, încercînd astfel să urgenteze procesul de luare a deciziilor. Astfel, francezul Patrick Cescau va deveni noul director executiv al grupului "Unilever", în timp ce olandezul Antony Burgmans va fi preşedintele non-executiv al Consiliului de Adminis-traţie. Încă din 1930, "Unilever" a avut două sedii distincte, la Rotterdam şi Londra. "Sperăm că noua structură ne va aduce beneficii în anii care urmează", declară Cescau, adăugînd: "Nu vom schimba lumea în 2005, însă vom face progrese".
"Unilever", deţinătorul mărcilor Dove, Lipton şi Knorr, a înregistrat pierderi de 255 milioane de euro în ultimul trimestru al anului 2004, comparativ cu profitul de 730 milioane de euro aferent perioadei similare din 2003. Acestea au fost primele pierderi raportate din 2000 pînă la ora actuală. Vînzările companiei s-au cifrat la 10,2 miliarde de euro, în scădere de la cele 10,5 miliarde de euro realizate în 2003.
Pe ansamblul anului 2004, "Unilever" a realizat un profit net de 1,88 miliarde de euro, în scădere cu 32% faţă de anul precedent. Vînzările au fost de 40,4 miliarde de euro, în scădere cu 6%. "Unilever" este pe cale să piardă poziţia de lider pe piaţa produselor de larg consum, după fuziunea recent anunţată dintre "Procter & Gamble" şi "Gillette", tranzacţie de aproximativ 57 miliarde de euro.