UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de Viaţă au încheiat trimestrul III din 2024 cu un volum total al primelor brute subscrise de 105,5 milioane de euro, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit comunicatului emis redacţiei.
Pentru primele 9 luni din 2024, ambele companii UNIQA au raportat un profit statutar înainte de impozitare de 11,5 milioane de euro, cu cea mai mare contribuţie venind din zona asigurărilor generale.
Asigurările non-auto şi cele de viaţă au susţinut rezultatele pozitive, în concordanţă cu strategia de dezvoltare durabilă a UNIQA pentru operaţiunile din România. Vânzările de asigurări non-auto au continuat să crească în primele 9 luni din 2024, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, generând prime brute subscrise de 48 milioane de euro. Asigurările pentru locuinţă, un pilon important al portofoliului UNIQA, continuă să se dezvolte, cu un volum al vânzărilor pe segmentul de clienţi retail cu 14% mai mare faţă de trimestrul trei al anului trecut. De asemenea, UNIQA îşi diversifică produsele pe segmentul asigurărilor de călătorie, oferind, alături de Raiffeisen Bank, un nou produs de tip abonament pentru clienţii care călătoresc frecvent. Acesta oferă acoperire pe un an şi poate fi accesat complet digital, rapid şi simplu, prin aplicaţia de mobile banking.
Asigurările facultative auto CASCO au înregistrat o dezvoltare constantă, menţinând obiectivele legate de calitatea portofoliului şi un nivel înalt al serviciilor pentru clienţi. Asigurările de accidente au câştigat un interes tot mai mare în rândul clienţilor retail UNIQA, cu un avans de 60% al vânzărilor în primele 9 luni din 2024. În zona asigurărilor pentru companii, cea mai mare creştere în al treilea trimestru a fost înregistrată la asigurările de răspunderi (+16%), asigurările CARGO (+14%) şi soluţiile pentru IMM-uri (+5%). De asemenea, asigurările de sănătate pentru companii continuă să aibă un potenţial de creştere accelerată, UNIQA oferind un produs care răspunde nevoilor actuale şi asigură accesul la servicii medicale de top.
Asigurările affinity oferite de UNIQA în colaborare cu partenerii din retail au continuat să se dezvolte, înregistrând o creştere de 32% a vânzărilor în primele 9 luni din 2024 faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurări, a subliniat că în primele nouă luni ale anului, compania a continuat să crească pe segmentele de asigurări non-auto, în special prin asigurările de locuinţă, care sunt un pilon important al portofoliului UNIQA, şi prin asigurările de viaţă şi sănătate. Aceste rezultate reflectă succesul strategiei de dezvoltare durabilă a companiei. În zona asigurărilor de călătorie, UNIQA a răspuns nevoilor pieţei cu produse adaptate atât pentru călătorii pe termen scurt, cât şi pentru cele pe termen lung.
UNIQA şi-a consolidat şi prezenţa în proiectele de infrastructură majoră, întărind poziţia ca jucător important pe piaţa asigurărilor corporate, în special în domeniul asigurărilor de răspunderi. De asemenea, compania a continuat să dezvolte parteneriate strategice cu retaileri pentru a oferi soluţii de asigurare integrate în produsele şi serviciile lor, adaptate diverselor nevoi ale clienţilor.
În plus faţă de realizările locale, integrarea într-un parteneriat regional care include şase ţări din sud-estul Europei sub umbrela Regiunii SEE reprezintă un pas semnificativ pentru expansiunea operatiunilor UNIQA. Regiunea SEE a devenit a treia cea mai mare piaţă a companiei, iar UNIQA se propune să îşi consolideze prezenţa în această zonă, construind o piaţă hibridă şi integrată, cu soluţii simplificate şi armonizate pe toate cele şase pieţe şi o arhitectură IT comună, care va susţine eficienţa şi va îmbunătăţi experienţa clienţilor.
Ramona Bernic, Vicepreşedinte Directorat UNIQA Asigurări, a declarat că implementarea sistemului de generare automată a conturilor MyUNIQA îmbunătăţeşte considerabil experienţa clienţilor. Acesta le oferă un acces rapid la informaţiile esenţiale despre poliţele de asigurare, precum şi posibilitatea de a gestiona eficient contractele.
În primele 9 luni din 2024, asigurările de viaţă oferite de UNIQA în România au generat un volum total al primelor brute subscrise de 38 milioane de euro, înregistrând o creştere de 43% faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Atât produsele bancare, cât şi cele independente, vândute prin intermediul băncii, au avut o dinamică susţinută, contribuind semnificativ la rezultatele companiei pe acest segment.
În perioada ianuarie - septembrie 2024, UNIQA a înregistrat un total de 137 de petiţii din partea clienţilor, dintre care 131 au fost unice şi 6 conexe, un volum similar cu cel din aceeaşi perioadă a anului anterior. Compania acordă o atenţie constantă preluării şi soluţionării petiţiilor prin toate canalele de comunicare disponibile. UNIQA are o experienţă de 15 ani pe piaţa asigurărilor din România şi face parte dintr-un grup financiar cu o prezenţă puternică la nivel european, cu peste 200 de ani de experienţă internaţională.
Opinia Cititorului