Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenţia că "sistemul Schengen" despre care cancelarul Austriei, Karl Nehammer, a declarat că "nu funcţionează, prin urmare nu poate fi extins", funcţionează de fapt doar pentru ţările prietene, dintre care România este exclusă, a anunţat vineri organizaţia.
Conform sursei citate, UNTRR solicită ca Guvernul României să intervină ferm la Comisia Europeana pentru a elimina astfel de bariere artificiale pe care autorităţile din ţările UE vecine le pun în calea operatorilor economici din România. Transportatorii mai atrag atenţia că astfel de blocaje ar fi fost inexistente dacă România ar fi aderat până acum la spaţiul Schengen, cu tot cu frontierele terestre.
"Oricât de dur ar suna, dorim sa reclamăm ipocrizia Austriei, care ne-a transmis ieri cu seninătate ca sistemul Schengen nu funcţionează, fără a explica, însă, de ce nu funcţionează "sistemul" şi care este, de fapt, problema. Pe de altă parte, pentru transportatori este profund dezamăgitoare poziţia autorităţilor române, total mute... În aceasta situaţie avem mare nevoie de precizarea unei date clare pentru aderarea cu frontierele terestre, chiar şi condiţionată. Acest lucru ar genera o mobilizare exemplară pe plan intern şi ar trebui sa fie sprijinită de partenerii externi, în special de cei care se opun în acest moment extinderii, precum Austria", a afirmat Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, potrivit sursei menţionate.
Reprezentanţii UNTRR precizează că în timp ce România mai suporta înca o amânare pentru intrarea în spaţiul Schengen, industria transporturilor rutiere pierde bani (2,55 miliarde de euro pierderi în 2023, şi 2,41 miliarde în 2022) şi timpi de lucru esenţiali, prin cozile kilometrice formate la punctele de frontiera cu Ungaria şi cu Bulgaria. Impactul pierderilor este covârşitor, cu atât mai mult cu cât transporturile reprezintă principalul exportator de servicii al României, cu o valoare totală a serviciilor de transport de 7,81 miliarde de euro anul trecut, precizează sursa citată.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane, scrie sursa.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.03.2024, 08:27)
daca ati putea avea acces la o analiza in timp , veti vedea ca Austria are doua sensibilitati :
1-Nationalism superior
2-foamea de baniPentru ca acestea sunt singurele puncte sensibile , acolo trebuie lucrat.
Pentru asta : 1- introducerea unei perioade maxime de sedere de maxim 3 zile ptr austrieci in Romania , urmand a cere dupa fiecare 3 zile , o viza consulara. Inventam o motivatie . ( exemplu, faptul ca au facut sau ajutat la infractiuni in Romania)
2- luati banii omv . De acolo aveti cum , pentru au FURAT la greu.
Blocati banii inaintye de a face plati catre firmlele austriece. Vedeti ca fac plati prin 4 intermediari. Verificati Jean Cristoff, legaturi cu PETROM, verificari Borealis ( legaturi de milioane cu PETROM) verificati toata marfa vanduta prin statii , tevile de foraj, noroiul de foraj, chimicale , export din Romania a propilenei , importul de polipropilena, verificati pana nu se prescrie , traseul banilor fierului din instalatii, etc.
Atunci , veti avea 600 milioane pe an sau chiar mai bine , 840 .
2. oana
(mesaj trimis de oana în data de 09.03.2024, 15:42)
exceptional comentariu