UNTRR solicită autorităţilor să conteste acordul european care ar afecta firmele de transport

A.I.
Miscellanea / 20 decembrie 2019

UNTRR solicită autorităţilor să conteste acordul european care ar afecta firmele de transport

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, vineri, că cere autorităţilor din ţara noastră să conteste rezultatul dialogului privind Pachetul Mobilitate 1, acord prin care firmele de transport rutier din România ar fi excluse din piaţa europeană, informează News.ro.

Potrivit sursei citate, UNTRR consideră că pachetul a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislaţia protecţionistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianţei Rutiere, având ca scop restricţionarea accesului transportatorilor români şi estici pe piaţa europeană de transport rutier.

"UNTRR solicită Eurodeputaţilor români, Reprezentanţilor Permanenţi ai României la COREPER (Comitetul Reprezentanţilor Permanenţi ai guvernelor statelor membre pe lângă Uniunea Europeană) şi Ministerului Transporturilor să se opună acordului inacceptabil privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Parlamentului European şi contestarea acestuia la Curtea Europeană de Justiţie", se arată în comunicat.

Transportatorii avertizează că actualul Pachet Mobilitate restricţionează grav libera circulaţie a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligaţia întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricţionare a cabotajului (cooling off) de 4 zile şi aplicarea forţată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier.

"Aceste prevederi elimină transportatorii români de pe piaţa europeană de transport rutier şi împing firmele şi şoferii români să migreze în vest, împreună cu familiile lor. Obligaţia întoarcerii acasă a vehiculelor şi restricţionarea cabotajului sunt în contradicţie cu ambiţiile Pactului Ecologic European (Green Deal) al noi Comisii Europene şi cu eforturile actuale de decarbonizare a transporturilor, întrucât aceste măsuri vor determina creşterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE şi a emisiilor de CO2", transmite comunicatul.

În prezent, majoritatea camioanelor se întorc în ţara de înfiinţare a companiei doar o dată sau de două ori pe an. O obligaţie pentru aceleaşi camioane să se întoarcă la fiecare opt săptămâni va conduce la creşterea parcursului în gol al camioanelor europene, generând o poluare nejustificată de până la 100.000 de tone de emisii de CO2 pe an sau chiar mai mult, potrivit UNTRR.

"Obligaţia întoarcerii acasă a vehiculelor şi restricţionarea cabotajului vor afecta totodată şi consumatorii finali ai UE care se vor confrunta cu creşteri ale preţurilor la majoritatea produselor de pe raft, întrucât forţarea camioanelor să se întoarcă acasă fără încărcătură nu va creşte doar consumul de combustibil al transportatorilor, ci şi costul final al transportului, care va fi transferat către clienţi, crescând astfel preţurile finale pentru mărfurile transportate", a transmis institutia.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb