Urbea Food Fest, eveniment al cărui obiectiv este să promoveze cultura ospitalităţii şi să aducă atmosfera marilor festivaluri în oraşele medii şi mici din România, anunţă şase noi evenimente în 2024, se arată într-un comunicat al Urbea Food Fest, remis redacţiei. Participanţii se vor putea bucura de preparate de street food din cele mai apreciate bucătării ale lumii, show-uri culinare susţinute de chefi celebri, demonstraţii de flair bartending şi ateliere de gătit pentru copii, potrivit sursei.
Organizat în parteneriat cu Asociaţia pentru Promovarea Industriei Ospitalităţii, Urbea Food Fest reprezintă un efort concret de a promova meseriile din industria alimentară şi de a reconecta comunitatea cu acestea, informează sursa. În 2024, Urbea Food Fest va ajunge în oraşe precum: Suceava, Câmpulung, Alba Iulia, Deva, Piatra Neamţ şi Vaslui. Datele evenimentelor urmează să fie anunţate în perioada următoare, se mai arată în comunicat.
• Urbea Food Fest, vânzări de peste 120.000 de euro în 2023
În 2023, conceptul a debutat în trei oraşe: Deva, Baia-Mare şi Piatra-Neamţ, transmite sursa citată. Cu o durată totală de opt zile, festivalul a generat vânzări de peste 120.000 de euro, transformându-se într-un eveniment culinar remarcabil. În fiecare zi, festivalul a atras un trafic de aproximativ 5.000 de participanţi, informează sursa menţionată.
Un element distinctiv la Urbea Food Fest a fost reprezentat de implicarea activă a comunităţii, cu 150 de copii participând la cursurile de gătit susţinute de către Chef Alex Cîrţu şi echipa sa. Alături de acesta, Chef Bogdan "Dexter" Alexandrescu, a oferit spectacole culinare captivante în fiecare oraş, alături de cel mai bun barman român în activitate, Narcis Dulgheriu, care a încântat spectatorii cu spectacole impresionante de flair bartending, relatează sursa.
• Urbea Food Fest, record de vânzări pentru vendori
Pentru fiecare eveniment, organizatorii au făcut o selecţie de până la 10 dintre cele mai apreciate food truck-uri din România, acestea acoperind bucătării precum cea grecească, italiană, thailandeză sau cubaneză, conform sursei. Mai mult decât atât, trei dintre foddtruck-urile participante au înregistrat în cadrul festivalului recorduri proprii de vânzări, arată datele comunicatului.
Cele mai vândute produse sunt din categoria burgeri iar îngheţata thailandeză a fost vedeta preferată a copiilor, consolidându-şi poziţia de desert preferat în cadrul festivalului, potrivit sursei relatate.
Cu privire la planurile de viitor, organizatorii îşi propun să extindă festivalul în şase oraşe diferite în timpul verii şi să lanseze primul concept propriu de Târg de Crăciun, menţionează sursa citată.
Potrivit datelor comunicatului, "Pregătim pentru această vară multe surprize pentru participanţii la evenimentele noastre. Vom avea un număr crescut de food truck-uri şi divertisment de calitate pentru întreaga familie. Urbea Food Fest nu este doar un festival, este un concept care aduce beneficii comunităţilor şi industriei gastronomice într-un mod sustenabil, generând exemple de bune practici. Ne-am propus să reconectăm întreaga comunitate prin voie bună şi timp de calitate petrecut în propriul oraş ", declară Adriana Ion, CEO Urbea Food Fest.