Omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu pregăteşte listarea UTI Grup pe o bursă central-europeană, în următorii 2-3 ani, banii obţinuţi urmând să fie folosiţi pentru dezvoltarea internaţională a grupului. "Ne propunem listarea în 2013-2014. Am făcut deja paşi importanţi în pregătirea pentru listare, printre care reorganizarea juridică, dezvoltarea funcţiei financiar contabile şi compatibilizarea cu cele mai bune practici, implementarea unui sistem de reporting adecvat, investiţia a şapte milioane de euro în sistemul ERP Oracle, rebranding, corporate governance şi altele", a declarat Tiberiu Urdăreanu, care are 60% din UTI Holdings, compania ce deţine UTI Grup, restul fiind în posesia fondului de investiţii AIG Investment Fund (25%) şi a angajaţilor (15%). Urdăreanu a adăugat, citat de Mediafax, că examinează câteva variante de burse regionale, central europene. Omul de afaceri a mai spus că listarea va presupune o ofertă publică iniţială pentru 30-40% din acţiunile companiei. "Nu excludem listarea la bursa din Bucureşti, dar există câteva motive să examinam şi alte variante: lipsa unui apetit de a investi în companii industriale în favoarea instituţiilor financiare şi a monopolurilor, lichiditate redusă şi lipsa unui cadru stimulativ pentru investiţiile bursiere", a afirmat Urdăreanu.
El a adăugat că a început deja dis-cuţiile cu mai mulţi consultanţi în vederea listării, fondurile obţinute urmând să fie investite în majoritate în dezvoltarea afacerilor şi în dezvoltarea internaţională. Urdăreanu estimează valoarea grupului UTI la 250 milioane de euro.
• UTI Grup a acţionat în instanţă Oracle România
UTI a acţionat în instanţă Oracle România, într-un dosar înregistrat pe 10 ianuarie la Tribunalul Bucureşti, pentru implementarea defectuoasă a unui sistem informatic, însă reprezentanţii Oracle susţin că nu au primit o citaţie şi vor finaliza proiectul aflat în derulare, conform contractului. "UTI are ca obiective strategice, printre altele, listarea la o bursă regională în perioada următoare.
În planul de pregătire pentru acest eveniment, figurează şi introducerea unui sistem informatic de management performant şi transparent, care să dea încredere investitorilor în vizibilitatea şi trasabilitatea operaţiunilor economice", au declarat reprezentanţii direcţiei de comunicare corporatistă a UTI, citaţi de Mediafax. Astfel, în anul 2006, UTI încheiat cu Oracle România un contract care are ca obiect furnizarea unui sistem informatic complex, Oracle E-Business Suite, versiunea 12.
Potrivit prevederilor contractuale, UTI urma să primească servicii furnizate în mod profesionist, în conformitate cu standardele industriale şi certificatele ISO 9001: 2002 pentru servicii şi suport tehnic. "În realitate, sistemul livrat cu foarte mare întârziere de Oracle, prezintă un grad ridicat de instabilitate, generează aleatoriu erori, ceea ce conduce la carenţe în activitatea zilnică a companiei şi influenţează negativ acurateţea rapoartelor şi a informaţiilor consolidate. Mai mult, după un an de la termenul contractual, aplicaţii cerute în mod expres de legislaţia din România nu au fost livrate, compania UTI fiind pusă în situaţia de a elabora manual documente contabile solicitate de legea română. Date fiind aceste deficienţe majore, care au cauzat importante prejudicii şi care nu s-au rezolvat pe cale amiabilă, UTI a deschis acţiune în justiţie împotriva Oracle România, solicitând remedierea deficienţelor existente în derularea contractului şi a comenzilor, plata cheltuielilor de judecată, precum şi daune morale şi de întârziere", au adăugat sursele citate. În ianuarie 2010, la patru ani de la semnare, echipa Oracle România a finalizat soluţia informatică şi din acel moment zece companii din grupul UTI au început să utilizeze acest sistem.
"După un an de exploatare a soluţiei implementate de Oracle România, UTI este foarte nemulţumită de modul în care acestea au fost implementate. Nemulţumirile UTI au fost transmise şi Oracle România şi constau în necunoaşterea propriului produs şi a funcţiunilor acestuia de către echipa de implementare şi în faptul că modulul de localizare pentru raportările legale nu răspunde complexităţii de business din cadrul UTI. Pagubele sunt foarte mari la nivel operaţional şi au fost foarte clar cuantificate", au mai spus reprezentanţii UTI.
Reprezentanţii Oracle România s-au arătat surprinşi de decizia UTI de a acţiona în instanţă compania, proiectul aflându-se încă în desfăşurare.
"Proiectul se află încă în desfăşurare, fiind monitorizat în permanenţă de către managementul ambelor părţi. Mai mult decât atât, echipa noastră de implementare se află la sediul UTI în permanenţă, pentru a îndeplini sarcinile agreate. (...) Prin urmare, Oracle România va depune toate eforturile pentru a duce la bun sfârşit obligaţiile contractuale (...) Până în acest moment nu am primit nicio citaţie privind acţiunea intentată de UTI Grup", au declarat reprezentanţii companiei.