Decizia ministrului Turismului de a obliga ''pensiunile şi hotelurile să afişeze frunza Elenei Udrea este doar o încercare de muşamalizare a scandalului generat de reprezentarea la târgul de la New York şi o modalitate de a acoperi incapacitatea ministrului de a livra o strategie reală pentru turismul românesc'', transmite USR.
"Decizia ministrului Turismului de a obliga pensiunile şi hotelurile să afişeze frunza Elenei Udrea este doar o încercare de muşamalizare a scandalului generat de reprezentarea jalnică a României la târgul de turism de la New York şi o modalitate de a acoperi incapacitatea ministrului de a livra o strategie reală pentru turismul românesc", se arată într-un comunicat de presă al USR.
"Marea strategie a ministrului Cadariu pentru turismul românesc: reutilizarea frunzei Elenei Udrea. Din pix, prin ordin de ministru, acesta a impus celor 18.300 de unităţi turistice clasificate de Minister să afişeze brandul de ţară. Adică acea «siglă» care ne-a costat peste 30 de milioane de euro din bani publici şi care a fost copiată după un design disponibil pe internet. Timp de 12 ani, acest brand de ţară a fost folosit doar sporadic, la evenimente punctuale la care participau autorităţi din domeniul turismului. Agenţii economici din turism nu au fost implicaţi în procesul de creare a strategiei de comunicare în niciun fel. Iar acum, tot fără nicio consultare prealabilă, sunt forţaţi să afişeze această siglă. Este inacceptabil ca aceste decizii, cu impact naţional, să fie la libera alegere a ministrului", declară Denisa Neagu, deputat USR, membru în Comisia pentru antreprenoriat şi turism din Camera Deputaţilor.
Potrivit acesteia, decizia ministrului de a-i obliga pe proprietarii de hoteluri şi pensiuni să afişeze frunza este "doar o încercare de a muşamaliza scandalul generat de standul jalnic pe care România l-a avut în cadrul târgului de turism desfăşurat la New York".
"Strâns cu uşa după ce, în plină eră digitală, standul a fost decorat cu fotografii tipărite pe hârtie de copiator format A4, ministrul Cadariu încearcă să scape de responsabilitate şi să bage mizeria rapid sub preş. Speră astfel să-şi acopere cel mai mare eşec al mandatului său: incapacitatea de a livra o strategie reală pentru turismul românesc, strategie pe care a promis-o acum opt luni, la preluarea mandatului", a adăugat Denisa Neagu.
De asemenea, aceasta a precizat că de la preluarea mandatului de ministru, Constantin Daniel Cadariu nu s-a remarcat cu nimic în ceea ce priveşte promovarea turismului şi rezolvarea problemelor acestui domeniu.
"S-a remarcat doar prin < < reinventarea geografiei > >, când a vorbit despre , şi prin reluarea plimbării sinecuriştilor prin lume, pe banii contribuabililor, sub pretextul participării la diferite târguri de turism. De fapt, prin activitatea sa, domnul Cadariu nu face altceva decât să continue politica dezastruoasă a predecesorilor săi de la PSD, inspirat probabil de bărbatul cu burta goală expus la târgul de turism de la Berlin în mandatul lui Bogdan Trif sau de oaia pe post de logo gândită de Mircea Titus Dobre. Pentru rezultatele catastrofale din cele opt luni de mandat, USR l-a chemat pe ministrul Cadariu în Parlament să dea explicaţii în faţa membrilor Comisiei pentru antreprenoriat şi turism", se menţionează în comunicat.