VALENTIN IORDACHE (CNAB): Aeroportul Henry Conadă va avea două piste modernizate

M.A.I.
Companii / 30 iunie 2019

Valentin Iordache (Sursă foto: Twitter)

Valentin Iordache (Sursă foto: Twitter)

Procedura de achiziţie pentru calea de rulare Delta, care este o cale de rulare crucială pentru buna funcţionare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, este în curs de adjudecare şi, odată cu modernizarea pistelor 1 şi 2, Capitala ar putea avea într-un an şi jumătate două piste modernizate, cu o capacitate estimată de peste 50 de mişcări (aterizări şi decolări) pe oră ale aeronavelor, afirmă purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

Contractul privind modernizarea pistei 2 a Aeroportului Henri Coandă a fost deja semnat pe 21 iunie cu reprezentantul executantului, Klaus Bleckenwegner, administratorul Porr Construct SRL. Valoarea contractului a fost de 109,84 milioane de lei fără TVA. Durata totală a contractului este de 83,5 luni, transmite Agerpres.

"Avem în curs de adjudecare procedura de achiziţie pentru calea de rulare Delta, care este o cale de rulare crucială pentru buna funcţionare a aeroportului (Henri Coandă - n. r.). Fără ea se operează foarte greu şi capacitatea de operare pe pistă scade foarte mult şi, desigur, lansăm şi procedura de modernizare la pista nr. 1, astfel încât, într-un interval de un an şi jumătate aproximativ - poate ceva mai mult - să avem două piste modernizate şi sistemul de căi de rulare modernizat. Exproprierea (pentru proiectul de extindere a Aeroportului Henri Coandă - n. r.) va permite şi continuarea căii de rulare paralelă cu pista 1, până la capătul pistei 1, deci va creşte foarte mult capacitatea celor două piste, astfel încât va exista o coroborare directă între capacitatea pistelor şi noile capacităţi de terminal care vor fi date în folosinţă", a declarat, pentru AGERPRES, Valention Iordache.

În prezent, ambele piste au o capacitate de 39 de mişcări/oră, dar ar putea depăşi, conform estimării, 50 de mişcări/oră după modernizare, conform Agerpres.

"Acum vorbim de o capacitate de 39 de mişcări/oră (aterizări şi decolări) - ambele. Capacitatea asta la un moment dat poate să scadă dacă există lucrări pe una dintre piste şi ea lucrează cu prag decalat - poate să scadă dacă o cale de rulare nu e în funcţiune sau este blocată din indiferent ce motiv, dacă se intervine la balizaj sau la asfalt sau la structura de beton etc., poate să scadă până către 20 mişcări/oră. Nu s-a calculat încă, dar cu două căi de rulare paralele probabil că vom trece lejer de 50 de mişcări pe oră. Este o estimare grosieră pe care o fac acum, mai mult pe baza experienţei, nu a calculelor care se fac", e explicat Iordache.

Potrivit datelor companiei, pentru maximizarea capacităţii de operare, calea de rulare Delta, aferentă pistei 1, va fi supusă unor lucrări de reabilitare, în valoare estimată de 28.073.000 lei. Lucrările vor fi efectuate coroborat cu cele de la pista 2, pentru a se menţine permanent o capacitate de operare suficientă pe aeroport, mai scrie Agerpres.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Henry Conada!!!???

    Dar sistemul de plata antic al parcariii cind se schimba?

    Domnule Iordache,

    Spuneati intr-un comentariu de acum cateva zile ca problemele de la benzile de bagaje sunt datorate agentilor care le deservesc si nu aeroportului. Astazi , 7 iulie m-am intors de la Paris cu ROT 382 pentru care bagajele s-ar fi recuperat de la banda nr. 2 pe a carui display Parisul figura la pozitia 4 din 5. Acest lucru depinde de agent. Dar amplasarea display-urile in aeroport sunt tot in sarcina agentilor? Eu cred ca nu. Dupa cum e lesne sa va imaginati ca pasagerii se distribuie in jurul benzii , in asteptarea bagajelor, astazi cei care asteptau in zona de intrare a bagajelor pe banda au avut srpriza sa astepte mult si bine ROT 382 pentru aceasta fusese mutata la nr.3 fara vreun anunt audio. Pe displayul de la nr.3 figura modificarea dar la ce bun daca nu o puteai vedea / auzi. Pentru stiinta dvs. va informez ca exista si un display general cu alocarea benzilor dar acesta este plasat pe peretele din spatele benzii nr. 3 (sic!) ca pesagerii, normali, privesc spre banda si nu spre spatele lor. In alte aeroporturi se poate vedea alocarea de curse pe banda pe toata lungimea acesteia si nu pe peretele din spatele benzii care oricum nu era decat in dreptul benzii nr. 3, la 2 si 1 nu este decat in partea din fata. Aceasta amplasare ne functionala banuiesc ca a facut-o aeroportul, nu?  

    In alta ordine de idei, asa zisele automate de plata a parcarii, vechi din secolul trecut, oare nu va deranjeaza de loc , chiar daca sunt ale UTI. Este mai mare rusine ca la intrarea in tara sa stai in fata unor monstrii care au nevoie de un timp foarte mare de validare si care in plus se si defecteaza f. des Astazi , de exemplu, la niste cozi imense apare cod eroroare F120 si alearga la alta coada pentru a plati. Oare nu ati vazut ca de ani buni de zile au aparut automate de parcare mult mai inteligente, vezi Mall Baneasa sau Promenada, de ce nu impuneti lui UTI sa le schimbe ?Ce/cine va impiedica? Va complaceti in aceasta mediocritate, de ce? 

    Tot astazi , din cauza numarului mare de curse , nu se puteau afisa toate pe panoul central cu 10 pozitii iar un display digital care ar putea afisa toate cursele se afla doar in partea stanga , langa florarie , ascuns vederii de automatele de comenzi taxi, aceasta amplasare ineficienta si insuficienta o fi datorata tot agentilor? 

    In speranta ca vom auzi ca luati masuri de imbunatatire va doresc multa sanatate si fericire!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb