Proiectele care vizează diverse modificări legate de procesul de educaţie vin continuu, fiind lansate cu o frenezie greu de înţeles. În cazul în care exis-tau temeri că nu se mai poate modifica nimic, autorităţile ne liniştesc, totul este posibil. Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a declarat în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România, că nu exclude adoptarea unei formule conform căreia nu toate şcolile să înceapă programul la ora 8.00.
Ecaterina Andronescu a venit cu propunerea după ce primarul general Gabriela Firea a vorbit despre organizarea unei reţele de microbuze şcolare în vederea decongestionării traficului din Capitală şi a cerut sprijinul minis-terului în vederea implementării proiectului: "Sunt de acord cu propunerea doamnei primar şi chiar mă gândeam - şi poate că acest lucru este valabil în mai multe oraşe - dacă am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8.00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele. Din punctul de vedere al ministerului, suntem extrem de deschişi spre propunerile dumneavoastră. (...) Problema cu microbuzele, propusă de doamna primar Gabriela Firea, funcţionează în Cluj şi funcţionează cu rezultate foarte bune. Poate fi o soluţie, un model pe care să îl avem în mai multe din oraşele noas-tre aglomerate". Pe de altă parte, Ecaterina Andronescu a vorbit şi despre transformarea liceului tehnologic în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat: "Mi se pare normal, este corect să creştem competenţele autorităţilor locale în ceea ce priveşte învăţământul preuniversitar. S-a făcut această solicitare de către dumneavoastră şi în viitoarea lege trebuie să o prindem. Liceul tehnologic, după opinia mea, este cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învăţământ româ-nesc în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să îl regândim şi să îl transformăm în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Este nivelul următor de pregătire după şcoala profesională şi cred că lucrul acesta trebuie să îl facem şi trebuie să îl restructurăm prin lege, pentru că legea actuală nu ne permite să facem acum această transformare".
Realitatea a demonstrat că nu toate proiectele care vizează educaţia au fost puse în practică, dar sentimentul de instabilitate îi bântuie pe elevi şi profesori.