Vânzările de superiahturi au atins un nivel record anul trecut, astfel că oferta de vase disponibile s-a redus, iar preţurile au crescut până la un nivel care este puţin probabil să fie afectat de începutul de an 2022 turbulent de pe pieţele financiare, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
Un număr total de 887 de superiahturi au fost vândute anul trecut, în creştere cu 77% comparativ cu 2020 şi dublu faţă de 2019, susţine firma de cercetare VesselsValue.
Miliardarul american Jeff Bezos, care potrivit Bloomberg Billionaires Index are o avere netă de 174,7 miliarde de dolari, aşteaptă să intre în posesia unui superiaht cu o lungime de 127 de metri. Construcţia navei se apropie de sfârşit la un şantier din Ţările de Jos. La rândul său, regizorul Steven Spielberg a comandat un un superiaht, după ce anterior şi-a scos la vânzare vechiul său iaht pentru suma de 158 de milioane de dolari.
Dobânzile reduse şi pieţele bursiere în creştere au generat câştiguri de 1.000 de miliarde de dolari pentru cei mai bogaţi 500 de oameni de pe planetă, susţine Bloomberg Billionaires Index. Această generare de avere şi cererea crescută pentru recreere solitară în contextul pandemiei de Covid au fost principalii factori care au stat la baza exploziei vânzărilor de superiahturi, susţine VesselsValue.
Creditele ieftine au avut, la rândul lor, o contribuţie pentru că au făcut mai uşoară "cumpărarea de distanţă socială", susţine un administrator de avere.
În plus, este puţin probabil ca majorarea dobânzilor şi volatilitatea de pe pieţele de acţiuni să afecteze preţurile, cel puţin în următoarele luni, pentru că lipsesc superiahturile disponibile pe stoc. Acest gen de nave au nevoie de mai mulţi ani pentru a fi construite iar faptul că există cumpărători dispuşi să cumpere imediat un iaht a golit pur şi simplu piaţa ambarcaţiunilor second-hand.
"Pur şi simplu nu există suficiente iahturi disponibile pentru a fi achiziţionate", susţine Sam Tucker, analist la VesselsValue.
Perturbările apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi deficitul de muncitori calificaţi au agravat situaţia. Şantierele navale funcţionează la limită, iar construcţia de noi vase durează mai mult. Pe de altă parte, pentru cei care deţin deja un superiaht, contextul actual înseamnă valori mai mari pentru ambarcaţiunile lor.
În mod normal, un superiaht nu este considerat ca o investiţie. Deprecierea este accelerată, iar costurile anuale de operare sunt ridicate astfel că valoarea unei astfel de ambarcaţiuni scade cu aproximativ 10%. Însă din cauza condiţiilor actuale de pe piaţă, valoarea iahturilor a crescut cu 5% până la 8% numai în 2021.
"Este un moment excelent să fii proprietar de iaht", susţine Sam Tucker, adăugând că persoanele care au cumpărat în urmă cu un an ar putea să îl vândă acum în profit, după ce s-au bucurat de un sezon complet de superiachting gratuit".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.02.2022, 23:40)
Astia is aia de ne spun noua ca trebuie sa trecem la masin electrice ca masinile noastre pe benzina/motorina consuma 8-10% km
Yachturile lor consuma de la cateva sute la cateva mii de litri de dizel marin pe ora pt a parcurge 10-15mile nautice adica 18-27km
Faceti calculele iar masinile noastre nu consuma intrun an cat astia intr o zi
Inflatia pandemia sunt pentru a saracii si subjuga clasa de mijloc.
Corifeii tot corifei raman