Vânzările de automobile ar putea creşte cu 11% anul acesta, în SUA, la 12,9 milioane de unităţi, estimează analiştii din domeniu.
Astfel, piaţa de profil îşi va continua creşterea începută anul trecut. Potrivit datelor "Autodata" Corp., publicate marţi, vânzările auto din Statele Unite au sporit cu 11% în 2010, la 11,6 milioane de unităţi, după ce, în 2009, atinseseră nivelul minim al ultimilor 27 de ani. Prăbuşirea pieţei auto în 2009 a determinat companiile "General Motors" şi "Chrysler" să se restructureze, în urma falimentului.
În ultima lună din 2010, "General Motors", "Ford Motor" şi "Chrysler Group" au avut livrări solide pe piaţa SUA, ceea ce a determinat conducerile acestor grupuri să anticipeze că, în 2011, vânzările totale de pe piaţa de profil vor putea fi chiar de 13,5 milioane de unităţi (incluzând camioanele grele).
Totuşi, analiştii susţin că va mai dura câţiva ani până când vânzările vor atinge nivelul record de 17 milioane de vehicule înregistrat la mijlocul deceniului.
Vânzările "Ford Motor" au crescut cu 19% anul trecut, la 1,935 milioane de autovehicule. Cota de piaţă a companiei a fost de 16,7% în 2010, iar producătorul auto a depăşit compania niponă "Toyota", devenind numărul doi pe piaţa americană. Livările "Toyota" au scăzut cu 0,4%, la 1,76 milioane de unităţi pe piaţa SUA, anul trecut. Compania niponă, care a avut o cotă de piaţă de 15,2% în SUA, în 2010, a rechemat la service peste zece milioane de maşini în întreaga lume, începând cu toamna lui 2009.
GM, principalul producător auto din SUA, piaţă pe care are o cotă de 19,1%, şi-a majorat vânzările cu 6,3% anul trecut, la 2,215 milioane de unităţi.
"Chrysler" a comercializat 1,085 milioane de maşini anul trecut, cu 17% mai mult decât în 2009. Cota de piaţă a constructorului auto a fost de 9,4% în 2010.