Creşterea vânzărilor "Carrefour" SA în magazinele deschise de peste un an a încetinit în trimestrul al doilea din 2015, reflectând dificultăţile din Franţa, în ciuda accelerării din Spania şi a performanţei solide din Brazilia, transmite Bloomberg, conform Agerpres.
"Carrefour", al doilea retailer mondial după "Wal Mart" din SUA, a înregistrat vânzări de 21,37 miliarde de euro (23,33 miliarde de dolari) în perioada aprilie-iunie 2015, depăşind uşor estimările analiştilor, de 21,30 miliarde de euro.
Veniturile ajustate în funcţie de fluctuaţiile valutare au urcat cu 2,6% în trimestrul doi din 2015, la 21,369 miliarde de euro, faţă de un avans de 3,2% în precedentele trei luni.
În Franţa, vânzările au sporit cu 0,5%, după un avans de 2,1% în primul trimestru din 2015. În Brazilia, cea mai mare piaţă a "Carrefour", după Franţa, s-a înregistrat un avans de 7,1% în trimestrul al doilea, faţă de un declin de 12,3% înregistrat în China.
La 30 iunie 2015, "Carrefour" avea o reţea de 11.910 magazine, în 34 de ţări.
Directorul financiar al companiei, Pierre-Jean Sivignon, a afirmat recent că estimările analiştilor potrivit cărora în acest an "Carrefour" va realiza un profit operaţional de 2,53 - 2,55 miliarde de euro sunt "rezonabile". Anul trecut, profitul operaţional s-a situat la 2,39 miliarde de euro.
"Carrefour" a anunţat recent că, în acest an, va cheltui până la 2,6 miliarde de euro, după ce relansarea hipermarketurilor sale din Europa a început să-şi facă simţite efectele.
Compania va investi între 2,5 şi 2,6 miliarde de euro, în 2015, pentru renovarea şi extinderea magazinelor, inclusiv a celor din reţeaua "Dia", pe care le-a achiziţionat anul trecut, în Franţa.