Vânzările Dacia au ajuns la 62.635 de unităţi (vehicule personale şi utilitare) în primele trei luni ale acestui an, în creştere cu 37% faţă de perioada similară a anului 2007, când au fost comercializate 45.732 vehicule, se arată într-un comunicat al grupului Renault. Din totalul de 62.635 unităţi comercializate de Dacia în primul trimestru al acestui an, 58.857 au fost vehicule personale, în creştere cu 33,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 43.984 unităţi, iar 3.778 au fost vehicule utilitare, în creştere cu 116% faţă de primul trimestru al anului 2007, când au fost vândute 1.748 de unităţi.
Numai în luna martie, Dacia a comercializat în total 21.772 de unităţi, dintre care 20.210 vehicule personale şi 1.562 vehicule utilitare. Pe piaţa europeană, vânzările Dacia au crescut în primul trimestru al acestui an cu 71,2%.
La nivel de grup, vânzările Renault din primul trimestru al acestui an au ajuns la 638.554 unităţi, în creştere cu 6,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din totalul vânzărilor la nivel de grup, 538.909 de unităţi au fost vehicule personale (în creştere cu 7,9% faţă de perioada similară din 2007) şi 99.645 au fost vehicule utilitare (în scădere cu 0,7%).
Vânzările mărcii Renault au ajuns în primul trimestru al acestui an la 549.189 unităţi, în creştere cu 4,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, când au fost comercializate 524.496 vehicule. Din cele 549.189 vehicule comercializate sub marca Renault în trimestrul I, 453.322 de unităţi au fost vehicule personale (în creştere cu 6,4% faţă de perioada similară din 2007), iar 95.867 unităţi au fost vehicule utilitare (în creştere cu 2,8%).
Pe de altă parte, vânzările Renault Samsung Motors au scăzut în primul trimes-tru al acestui an cu 9%, la 26.730 de untiăţi (numai vehicule personale), comparativ cu 29.362 unităţi comercializate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit datelor companiei, Grupul Renault deţine în România o cotă de piaţă de 34,9%, iar vânzările au crescut cu 5,7%. În Europa, pe o piaţă în scădere în primul trimestru, vânzările Renault Group au fost relativ stabile, înregistrând 418.322 unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 8,9%. În afara Europei, vânzările grupului au crescut cu 21,1% în primul trimestru din 2008. Astfel, în America Latină, vânzările Renault Group au crescut cu 10,5%, în regiunea Euromed vânzările Renault Group au crescut cu 20,5%. De asemenea, în Rusia, vânzările Renault Group au crescut cu 35,8%. În regiunea Asia-Africa, creşterea vânzărilor grupului a fost de 41,7% în primul trimestru al anului 2008.