Vânzările de autoturisme noi în Germania au scăzut cu 0,2%, anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, în timp ce Dacia a raportat un avans de 14,5%, la 71.746 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), potrivit Agerpres.
Printre modelele cu cele mai bune evoluţii în 2017 se află Jeep (cu un avans al livrărilor de 27,9%), Seat (12,5%) şi Ford (2,3%). Anul trecut, cel mai bine vândut brand din Germania a fost Volkswagen, cu un avans de 1,5%, la 643.518 unităţi. Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul modelelor Tesla (42,9%), Nissan (26%), Land Rover (23,3%), Renault (3,4%) şi Mercedes (2,2%).
În 2018, cota de piaţă a vehiculelor echipate cu motoare diesel s-a redus la 32,3%, de la 38,8% în 2017, în timp ce la vehiculele pe benzină cota de piaţă s-a majorat la 62,4%, de la 57,7% în 2017. Cererea pentru maşini hibride a crescut cu 53,8%, iar vânzările de maşini electrice au înregistrat un avans de 43,9%, arată datele KBA.
În decembrie, vânzările de autoturis-me noi pe cea mai mare parte din piaţă auto din Europa au scăzut cu 6,7%, la 237.058 unităţi, iar Dacia a raportat un declin de 0,2%, la 4.886 vehicule.
Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul mărcilor Tesla (63,8%), Nissan (39,1%), Renault (21,3%), Land Rover (15,4%), Seat (14,9%), Ford (12%), Volkswagen (10,9%), creşteri fiind raportate de Mercedes (21,7%), Fiat (20,4%), Jaguar (15,8%) şi Jeep (8,8%).