Producătorii români de vin înregistrează, în ultimele două luni din an, vânzări mai mari cu până la 75%, faţă de o lună obişnuită, au declarat reprezentanţi ai companiilor din domeniu. Potrivit datelor furnizate NewsIn, de către directorul de marketing al Mufatlar, Radu Morar, într-o lună normală, compania vinde circa 1,1-1,2 milioane de sticle de vin, de 0,75l, iar în ultimele două luni din an vânzările cresc cu circa 75% faţă de o lună obişnuită.
"Sfârşitul de an este un vârf important de vânzare pentru vin. Dacă ne realizăm obiectivul propus, vânzările de la sfârşitul lui 2007 vor fi cu 50% mai mari decât în perioada similară din 2006. Cele mai vândute vinuri vor fi Pinot Noir înnobilat cu Merlot şi Muscat Ottonel din gama Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, dar creşteri importante vor înregistra şi Conu Alecu, Sec de Murfatlar şi Rai de Murfatlar. Campaniile pe care le avem în curs au rezultate bune şi au determinat o creştere a vânzărilor. Alegerea noastră de a oferi vinul deosebit din 2007 consumatorilor, în gama Zestrea Murfatlar, are de asemenea un impact foarte bun", a declarat brand managerul Murfatlar, Daniel Negrescu.
Potrivit datelor Murfatlar, în perioada sărbătorilor 2006, compania a vândut peste 2,5 milioane de sticle de vin pe lună, cu circa 60% mai mult faţă de o lună normală, când se vând circa 1,2 milioane de sticle de vin. În perioada sărbătorilor de iarnă 2006, cele mai căutate vinuri erau cele roşii, gen Pinot Noir, Cabernet Sauvignon sau Merlot şi vinul licoros Lacrima lui Ovidiu.
Potrivit informaţiilor companiei, într-o lună obişnuită, Cotnari vinde circa 730.000 - 750.000 de sticle de vin, de 0,75 l, iar în perioada sărbătorilor de iarnă se înregistrează creşteri ale vânzărilor cu circa 35% faţă de o lună normală din an.
"Condiţiile de piaţă din acest an sunt oarecum diferite faţă de anul trecut, în sensul că nu s-a mai suprapus ciclicitatea vânzării. Astfel, pe final de an, se înregistrează creşteri cu 35% faţă de o lună obişnuită şi cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat, recent, pentru NewsIn, preşedintele directoratului Cotnari, Constantin Deleanu.
În perioada sărbătorilor 2006, vânzările de vin ale Cotnari au crescut cu 30%, faţă de o lună obişnuită, cele mai vândute fiind vinurile dulci, Grasa şi Tămâioasa Românească, potrivit datelor companiei. Vinul Cotnari este valorificat atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă în ţări ca Japonia, Grecia, Statele Unite ale Americii.