Vânzările globale de automobile complet electrice şi vehicule hibride de tip plug-in au crescut cu 35% în luna octombrie a acestui an comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Creşterea se datorează în primul rând, unui salt de 54% al vânzărilor de pe piaţa chineză, informează Agrepres.
Potrivit unor date publicate astăzi, de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, 1,72 milioane de automobile complet electrice şi vehicule hibride de tip plug-in au fost vândute la nivel mondial, luna trecută. Vânzările de pe piaţa chineză au atins un nivel record de 1,2 milioane vehicule. În SUA şi Canada vânzările de automobile electrice au crescut cu 11,4% în ritm anual până la 160.000 de unităţi, iar în Europa s-au cifrat la 260.000 de unităţi, în creştere uşoară cu 0,8% comparativ cu luna octombrie a anului trecut.
În pofida creşterii timide, luna octombrie a fost a doua lună consecutivă de creştere a vânzărilor de automobile electrice în Europa. De altfel, Charles Lester, manager la Rho Motion, estimează un final de an bun în regiune.
Sectorul auto european se confruntă cu mai multe provocări, inclusiv costurile de producţie ridicate, gestionarea tranziţiei la automobilele electrice şi afluxul de vehicule ieftine de la rivalii chinezi. Luna trecută, grupul german Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a anunţat că intenţionează să închidă cel puţin trei uzine din Germania.
"Piaţa chineză de automobile electrice nu dă semne de încetinire pe măsură ce intră în ultimele două luni ale anului, cu vânzări solide de automobile", precizează analiştii de la Rho Motion. Charles Lester a precizat că, în mod tradiţional, noiembrie şi decembrie sunt luni cu vânzări solide de automobile.
Obiectivele referitoare la reducerea emisiilor de carbon, impuse de UE pentru anul următor, ar putea duce la reduceri de preţuri, pe măsură ce constructorii auto vor să impulsioneze vânzările de automobile electrice pentru a atinge ţintele şi a evita amenzile, a mai spus Charles Lester.