Compania germană "Daimler" AG şi-a majorat vânzările globale de autoturisme marca Mercedes-Benz cu 19,3% în luna iunie, în baza cererii puternice pentru noul model C-Class şi a unei creşteri de două cifre a vânzărilor pe pieţele din Europa şi China, transmite Reuters, conform Agerpres.
Constructorul german a livrat 169.616 autoturisme luna trecută, în baza unei creşteri cu 14% a vânzărilor pe piaţa din Europa, a unui avans de 38,5% în China şi de 5,8% în SUA.
De asemenea, în primele şase luni ale acestui an, Mercedes a înregistrat cele mai bune vânzări semestriale din istoria sa (898.425 de unităţi, în creştere cu 14,7% în ritm anual). Vânzările noului model C-Class au urcat cu 58,7% în primul semestru, în timp ce livrările modelului berlina CLA au înregistrat o creştere de 25,5%.
În 2014, vânzările grupului "Daimler" - producătorul automobilelor marca Mercedes-Benz şi Smart, au crescut cu 11,4%, până la cifra record de 1,739 milioane vehicule, datorită unei majorări cu 30% a vânzărilor pe piaţa din China.
"Mercedes" a fost detronat din poziţia de cel mai mare constructor mondial de automobile de lux de către BMW AG în 2005, iar în 2011 a căzut pe locul al treilea, după "Audi" AG.
Obiectivului strategic al directorului general de la "Daimler", Dieter Zetschede, este să devanseze BMW şi "Audi" până la finele deceniului. Ca să-şi atingă acest obiectiv, "Daimler" vrea să extindă numărul de modele Mercedes la şase, dublu faţă de numărul de variante din trecut.