Vânzările Metro Cash & Carry România au coborât anul trecut cu 4%, la 1,018 miliarde euro, de la 1,06 miliarde euro în 2011, fiind al cincilea an consecutiv în care compania înregistrează scădere.
"În 2012 ne-am definit clar priorităţile strategice esenţiale, pentru a poziţiona compania noastră mai aproape de clienţi. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorinţele de afaceri ale clienţilor, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum şi competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creştere pe termen lung", a declarat, într-un comunicat, directorul general al companiei, Dusan Wilms.
Cel mai bun an al Metro Cash & Carry România a fost 2007, când vânzările au atins aproape 1,6 miliarde euro. Cifra de afaceri a companiei a depăşit pentru prima dată pragul de un miliard de euro în 2004, când a avut încasări de 1,038 miliarde euro, potrivit Mediafax.
Vânzările Metro Cash & Carry România au urcat ulterior la 1,24 miliarde euro în 2005, la 1,43 miliarde euro în 2006 şi la 1,59 miliarde euro în 2007, după care au scăzut la 1,49 miliarde euro în 2008, 1,228 miliarde euro în 2009 şi 1,14 miliarde euro în 2010.
Metro Cash & Carry România, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piaţa românească în octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Reţeaua numără în prezent 32 de magazine în 24 de oraşe. Compania are 5.440 angajaţi.
De asemenea, retailerul german avea la finele anului trecut o reţea de 500 de magazine deschise în franciză sub brandul "La Doi Paşi", concept lansat pe piaţa locală în martie 2012 şi care se adresează micilor comercianţi.
Metro deţinea în România şi 24 de hipermarketuri Real, din care însă 20 au fost vândute la finele lunii noiembrie 2012 grupului francez Auchan, într-o tranzacţie care a vizat magazinele Real din Europa Centrală şi de Est şi care aşteaptă avizul autorităţilor de concurenţă.
Vânzările grupului Metro au crescut anul trecut cu 1,2%, ajungând la 66,7 miliarde euro. Vânzările diviziei Cash & Carry au urcat cu 1,7%, la 31,6 miliarde euro, pe baza evoluţiei pozitive din Rusia, China şi Turcia.