"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, şi-a redus vânzările cu 3,4% în ultimul trimestru din 2009, în contextul reducerii cheltuielilor consumatorilor est-europeni, dar şi al deprecierii monedelor din regiune.
În perioada menţionată, vânzările companiei au însumat 19,4 miliarde de euro (28,1 miliarde de dolari), faţă de 20,1 miliarde de euro în ultimul trimestru din 2008. Compania realizează aproape 25% din cifra vânzărilor în Europa de Est, unde este prezentă în 12 ţări. În această regiune, vânzările "Metro" s-au diminuat cu 13%, la 4,6 miliarde de euro.
Potrivit oficialilor "Metro", câştigurile anuale operaţionale vor fi conforme aşteptărilor pieţei. Analiştii anticipează 1,86 miliarde de euro. "Metro" îşi va publica profiturile pe ultimul trimestru din 2009, res-pectiv pe întreg anul trecut, la data de 23 martie.
Directorul executiv al societăţii, Eckhard Cordes, a declarat: "Anticipăm că şi în 2010 condiţiile macroeconomice vor fi provocatoare".
Anul acesta, compania îşi va majora cheltuielile cu investiţiile la 1,9 miliarde de euro, de la 1,6 miliarde de euro 2009. "Metro" a inaugurat 16 magazine anul trecut, iar la finele lui 2009 opera, în total, 2.127 de centre comerciale.