Vânzările Romaqua Group au crescut cu aproximativ 10% în primele şase luni din 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, Radu Lăzăroiu, directorul general al Romaqua Group, adăugând că brandurile grupului reprezintă circa 40% din piaţa apelor minerale naturale din ţara noastră şi aproximativ 25-27% din piaţa apelor îmbuteliate.
Compania a investit în brandul Aquatique aproximativ 30 de milioane de euro de la lansarea acestuia pe piaţă, în 2007, a menţionat domnul Lăzăroiu, precizând că producţia acestei ape oligominerale naturale plate a crescut de 15 ori în aceşti zece ani.
Oficialul companiei a declarat: "Dacă în 2007 am îmbuteliat şapte milioane de litri de apă Aquatique, în 2016 am ajuns să îmbuteliem aproape 45 de milioane de litri".
La nivel de vânzări, brandul Aquatique reprezintă 18% din totalul grupului, potrivit domnului Lăzăroiu.
"În fiecare din ultimii trei ani, vânzările acestui brand au crescut cu 50%, aşa încât suntem foarte optimişti în privinţa evoluţiei sale. Anul acesta ne dorim să vindem peste 65 de milioane de litri", a mai declarat Radu Lăzăroiu.
Conform datelor furnizate de Romaqua Group, pe piaţa apelor minerale naturale, Aquatique a avut, în perioada ianuarie-mai 2017, o cotă de peste 5%, ca volum. Brandul este exportat în China, Taiwan, SUA şi Marea Britanie.
Potrivit afirmaţiilor domnului Radu Lăzăroiu, ca o companie românească să poată pătrunde pe o piaţă străină cu un brand de apă minerală, trebuie să investească aproximativ 50-60 de milioane de euro în poziţionare, astfel încât să poată să vândă o producţie de 30-40 de milioane de litri pe an.
La evenimentul de ieri, Nicolae Şarvari, directorul diviziei din Buşteni al Romaqua Group, a afirmat că, în 2016, cantitatea de apă Aquatique îmbuteliată a crescut cu aproape 50% faţă de 2015, iar de la începutul lui 2017, a fost acoperită producţia din anul 2015.
Domnul Şarvari a menţionat: "Cantităţile îmbuteliate au crescut constant, deoarece volumele de producţie au crescut pe un grafic destul de rapid, iar anul acesta ne dorim să menţinem trendul de creştere cu 50%, din ultimii ani".
Domnia sa a mai spus că Aquatique îşi propune ca anul acesta să sporească şi capacitatea de producţie, în prezent, fabrica Aquatique având o capacitate de îmbuteliere de 60.000 de litri de apă pe oră.
Romaqua Group este o companie cu capital autohton privat, cu 19 ani de activitate, care are în portofoliu brandurile Borsec, Stânceni, Aquatique, Giusto, Giusto Natura, Albacher, Dorfer şi Muhlbacher. Romaqua Group are peste 2.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 155 de milioane de euro.