Vânzările de automobile Skoda pe piaţa românească se vor cifra în 2008 la 25.500-26.000 unităţi, în creştere cu 10 la sută faţă de 2007, estimează directorul pentru marca Skoda în cadrul companiei importatoare Porsche România, Vlad Rusu. De la începutul anului, Porsche România a vândut pe piaţa autohtonă circa 17.000 de automobile Skoda, în creştere cu 15 la sută faţă de perioada similară a anului trecut, dar în trimestrul patru importatorul se aşteaptă la o stagnare a vânzărilor, a declarat Vlad Rusu, cu prilejul livrării autoturismului Skoda cu numărul 100.000. Din 1998 şi până în prezent, Porsche România a livrat peste 100.000 de autoturisme Skoda, din care în ultimii doi ani şi jumătate peste 50.000 de unităţi. Cele mai mari volume au fost realizate pe modelele Octavia Tour - 32.000 unităţi, Fabia - 19.000 unităţi şi Octavia II - 23.000 unităţi. Skoda a detronat Renault de pe primul loc la vânzările de autoturisme din import şi estimează că îşi va păstra poziţia de lider până la sfârşitul anului. Motorul vânzărilor este modelul Octavia II, urmat de Fabia şi Octavia Tour. Motorizările Diesel continuă să fie pe primul loc în preferinţele clienţilor Skoda din România, dar se simte o tendinţă de migrare spre motorizările pe benzină, a mai spus Rusu. Skoda cu numărul 100.000 livrată marţi este un model Roomster, vândut până acum pe piaţa românească în circa 1.100 de exemplare.
Vânzările Skoda, mai mari cu 10 la sută în 2008
A.G.R.
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 27 august 2008