Vânzările grupul german Volkswagen AG pe plan global au scăzut cu 2,3% anul trecut, la puţin peste nouă milioane de vehicule, a anunţat marţi cel mai mare producător auto european, afectat de reducerea costurilor pe plan intern şi războiul preţurilor din China, cea mai mare piaţă a sa, transmite Reuters.
În 2024, vânzările companiei în Germania au înregistrat un declin de 2,2%, iar cele în China un recul de 10%, în ceea ce a fost descris ca 'un război intens al preţurilor'. Totuşi, vânzările de maşini complet electrice au avut performanţe mai bune în China, înregistrând un avans de 8%, comparativ cu un declin global de 3,4%.
Volkswagen a înrăutăţit în septembrie previziunile anuale privind vânzările în 2024 la aproximativ nouă milioane de vehicule, din cauza dificultăţile cu care se confruntă marca sa VW, care a anunţat măsuri de reducere a costurilor pentru majorarea profitului, pe fondul sporirii concurenţei şi a reducerii cererii, scrie Reuters.
Mărcile Skoda şi SEAT/CUPRA au depăşit divizia de automobile a Volkswagen, cu o creştere a vânzărilor de aproximativ 7%, faţă de un declin de 1,4% la VW.
Anul acesta, Volkswagen va lansa alte 30 de modele în cadrul grupului şi a anunţat o creştere de aproximativ 88% a numărului de comenzi în Europa Occidentală, datorită succesului noilor VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron şi Porsche Macan Electric.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.01.2025, 21:54)
Cel mai vanduta masina in China indiferent de tipul de propulsie, deci nu doar cel mai vandut model BEV, in anul 2004, a fost Tesla model Y:-). Deci la chinezi, acolo unde statul chinez subventioneaza la greu producatorii locali, cu mana de lucru chineza ieftina si Tesla model Y a fost cel mai vandut model pe piata chineza:-)…Anul asta, cu noul model Y Juniper ce tocmai a fost lansat va fi “blood bath”:-) pentru toata lumea dar mai ales pentru ICE…urmeaza Europa:-)
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.01.2025, 00:04)
Minciuni mujicule, ca de obicei. Ia-ti pastilele pentru o doza de realitate, nu pe acelea care te duc in alte lumi.
Considering cumulative data up to November 2024, the best-selling model was the BYD Song -up 2 spot- fr om Chinese manufacturer BYD, which secured the top spot with 509,735 sales (+47.4%).
The BYD Qin Plus ranked in 2nd with 439,316 sales (+11.8%), followed by the Tesla Model Y -down 2 spots- in 3rd with 418,428 sales (+5.6%). The BYD Seagull -up 13 spots- made a surprising leap to 4th place with 404,839 cumulative registrations (+104.2%).
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.01.2025, 00:28)
Model Y became the best-selling car in China for 2024, with sales reaching 480,309 units, as estimated by China EV DataTracker.
Tesla China’s Model Y sales could accelerate this 2025 with the launch of the new Model Y “Juniper” up date.
SALES SURGE IN CHINA:
The Model Y’s sales in China grew by 5.24% fr om the previous year, totaling 480,309 units sold in 2024.
In contrast, Tesla China sold an estimated 456,394 Model Y units in 2023.
Tesla’s strong finish in December 2024, which saw 61,881 Model Y units sold, helped the all-electric crossover surpass the BYD Qin Plus sedan, which led China’s rankings in the first 11 months of the year, as noted in a Car News China report.
It should be noted that the BYD Qin Plus is a significantly more affordable vehicle than the Tesla Model Y. China also leans heavily towards new energy vehicles over combustion-powered cars