Trezoreria SUA a anunţat ieri că vehiculele electrice ale Volkswagen, BMW, Nissan, Rivian, Hyundai şi Volvo vor pierde accesul la un credit fiscal de 7.500 de dolari, conform noilor reguli pentru achiziţia bateriilor, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Noile cerinţe în vigoare de astăzi vor reduce, de asemenea, creditele la jumătate pentru automobilul Tesla model 3 cu tracţiunea spate, la 3.750 de dolari, dar că alte modele ale Tesla vor păstra creditul integral de 7.500 de dolari.
Vehiculele care pierd credite începând de astăzi sunt BMW 330e, BMW X5 xDrive45e, Genesis Electrified GV70, Nissan Leaf, Rivian R1S şi R1T, Volkswagen ID.4 precum şi plug-in hybrid electric Audi Q5 TFSI e Quattro şi plug-in hybrid electric Volvo S60.
Producătorul suedez de automobile Volvo este deţinut în proporţie de 82% de Zhejiang Geely Holding Group din China.
Regulile au ca scop eliminarea dependenţei Statelor Unite de China pentru lanţurile de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice şi fac parte din efortul preşedintelui Joe Biden de a realiza 50% din vânzările de vehicule noi din SUA să fie de vehicule electrice sau PHEV, până în 2030.
Hyundai Motor a declarat într-un comunicat că se angajează să respecte planurile sale de vehicule electrice cu autonomie mare şi că "va utiliza prevederile cheie din Legea de reducere a inflaţiei pentru a accelera tranziţia la electrificare".
VW a spus că este "destul de optimist" că SUV-ul ID.4 se va califica pentru credit fiscal.
"Aşteptăm documentaţia adecvată de la un furnizor pentru a determina eligibilitatea acestuia pentru credit", a spus producătorul auto german.
Rivian şi BMW au refuzat să comenteze, iar ceilalţi producători auto nu au putut fi contactaţi imediat.
Trezoreria a anunţat, de asemenea, că Chevrolet Bolt şi Bolt EUV electric de la General Motors se vor califica pentru creditul fiscal complet de 7.500 USD.
GM a spus mai devreme că se aştepta ca cel puţin unele dintre vehiculele sale electrice să se califice pentru creditul fiscal de 7.500 de dolari conform noilor reguli, inclusiv Cadillac Lyriq 2023 şi SUV-ul Chevrolet Equinox EV şi Blazer EV SUV.
Trezoreria a anunţat că toate vehiculele electrice GM se vor califica.
Anterior, Ford Motor şi Chrysler, Stellantis au declarat că creditele fiscale pentru majoritatea modelelor lor electrice şi PHEV vor fi reduse la jumătate, la 3.750 de dolari, pe 18 aprilie.
Trezoreria a confirmat calculele producătorilor de automobile.
Regulile au fost anunţate luna trecută şi mandatate de Congres în august, ca parte a Legii de reducere a inflaţiei (IRA), de 430 de miliarde de dolari.
IRA cere ca 50% din valoarea componentelor bateriilor să fie produse sau asamblate în America de Nord, pentru a se califica pentru 3.750 USD, şi ca 40% din valoarea mineralelor critice să fie provenite din Statele Unite sau un partener de liber schimb, pentru un credit de 3.750 USD.
Legea, adoptată în august, impunea ca vehiculele să fie asamblate în America de Nord pentru a se califica pentru orice credit fiscal, eliminând aproape 70% dintre modelele eligibile la acea vreme.
La 1 ianuarie, au intrat în vigoare noi plafoane de preţ şi limite ale venitului cumpărătorilor.
Săptămâna trecută, Agenţia pentru Protecţia Mediului a propus noi reguli privind emisiile, care estimează că 60% din vânzările de vehicule noi în 2030 vor fi vehicule electrice.
Trezoreria a declarat în decembrie că vehiculele electrice neeligibile pentru creditul fiscal de consum de 7.500 de dolari s-ar putea califica pentru un credit de leasing comercial de 7.500 de dolari.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 08:23)
Sa facem si noi la fel cu armamentul american. Il cumparam doar daca foloseste 50% componente europene sau romanesti. Biden este cel mai funest si incompetent presedinte american din istorie.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2023, 13:07)
La electrice cam asa ar trebui sa facem, doar ca UE nu prea are ce oferi.